پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و نماینده مردم در مجلس یازدهم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از نحوه مدیریت ستاد مقابله با کرونا توسط وی انتقاد کرد.
شعار سال: مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و نماینده مردم در مجلس یازدهم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از نحوه مدیریت ستاد مقابله با کرونا توسط وی انتقاد کرد.

مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و نماینده مردم در مجلس یازدهم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از نحوه مدیریت ستاد مقابله با کرونا توسط وی انتقاد کرد.

*** نامه انتقادی میرسلیم به رئیس‌جمهور درباره مدیریت ستاد مقابله با کرونا

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ابتدای این نامه ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه خطاب به رئیس‌جمهور نوشته است:

امروز پس از هفته‌ها انتظار خبر تعطیل‌کردن فعالیت‌های اقتصادی را به‌جز تعداد اندکی که امور ضروری و تأمین مایحتاج اولیۀ عمومی را برعهده دارند، از زبان جناب عالی شنیدم و این که باید دستور‌های بهداشتی را با فرارسیدن موج دوم کرونا جدی بگیریم، این خبر مرا خوشحال کرد که نهایتاً جناب عالی و دولت فهیمتان به این نتیجه رسیدید که چاره‌ای جز اعمال محدودیت بر فعالیت‌ها و اصرار بر حضور مردم در خانه ندارید، و برایتان آرزو می‌کنم در اعمال این محدودیت‌های اجتناب‌ناپذیر موفق شوید و کرونا را مهار کنید.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ادامه نامه خود با طرح سؤالاتی درباره نحوه مدیریت ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرده است:
چرا با شناخت تجربۀ کشور چین و هشدار جدی اولیۀ و زیر بهداشت، روزی که متوجه شدید دو نفر اول مبتلا به کرونا در قم شناسایی شدهاند بلافاصله و دستکم با همین قیافۀ جدی امروزتان دستور نفرمودید بر آن شهر محدودیت‌هایی که ضرورت آن را امروز اعلام و ابلاغ فرمودهاید اعمال شود و از اصطلاح قرنطینه که برخی دلسوزان به‌کار بردند سراسیمه شدید و آن را دون منافع میهنی تشخیص دادید و گذاشتید پنج هفته بگذرد و میهن عزیز ما گرفتار چنین مصیبتی شود؟

میرسلیم در ادامه افزود: چرا علیرغم توصیه‌های مسئولان بهداشتی و درمانی کشور اجازه دادید تجمع مردم برای خرید‌های شب عید، در فروشگاه‌ها و اماکن عمومی بدون اعمال محدودیت انجام گیرد و در نتیجه کشور ما را به نقطۀ اوج اول در ابتدای فروردین ماه برساند؟ چرا روش‌های عادی را که در دولت‌های سابق هم رایج بود به‌کار بردید نظیر اعلام اختصاص اولیۀ ۶۰ لیتر بنزین اضافی (که بعداً مفتضحانه لغو شد) و افتتاح برخی بزرگراه‌ها در اواخر اسفند و بحبوحۀ اوج گرفتن کرونا که همه حکایت از بیخبری نسبت به عواقب چنان تصمیمات و اخباری بر روحیۀ مردم میکند و مشوق آن‌ها برای برنامه‌ریزی سفر‌های نوروزی میشود؟ آیا این قبیل امور نشانۀ عدم درایت و تدبیر مناسب نیست؟

وی در ادامه سؤالات مطروحه از شخص رئیس‌جمهور تصریح کرده است:
آقای رئیس‌جمهور! چرا با وجود تأکید و التماس مسئولان و پزشکان بیمارستان‌های پذیرای مبتلایان و پرستاران از جان گذشته بر ضرورت در خانه ماندن و شکستن زنجیرۀ سرایت کرونا، اجازه دادید در حدود ۴۰% سال گذشته عده‌ای بیخیال دست به سفر‌های بینشهری بزنند؟ آیا غافل بودید که این بیمبالاتی زحمات گذشتۀ آن فداکاران جبهۀ مبارزه با کرونا و مردم اسیر در خانه‌ها را بر باد میدهد و موج دوم کرونا را بر سر ما فرود می‌آورد؟

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲۰۰ نفر براساس آمار رسمی، بر اثر کرونا در ایران جان باخته‌اند و قطعاً بخشی از آن ناشی از مسامحۀ دولت است، خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد:

بدانید که آنچه به نام موج دوم یاد کردهاید و افرادی که در آینده به دلیل اوج گرفتن مجدد کرونا جان خود را از دست خواهند داد، تماماً به عدم قاطعیت شما برمی‌گردد در حالی که بیش از یک هفته است از همراهی و همکاری ایثارگرانۀ دستگاه‌های عمومی، مردم، نهاد‌ها و به‌ویژه نیرو‌های نظامی و انتظامی برخوردارید!

وی با طرح سؤالی خطاب به رئیس‌جمهور نوشته است:
تا کی می‌خواهید کار علمی و پژوهشی شناخت ویژگی‌های ژنی این ویروس و مشابه آن را به عقب بیندازید؟ چرا علیرغم پیشنهاد خیرخواهان دانشمند، دربارۀ تأسیس مرکز تحقیقات مقابله با تهدیدات زیستی تعلل میورزید؟ آیا باید چندبار از این نوع تهدیدات آسیب ببینیم تا دست به کار تحقیقات پیشرفته و هماهنگ کردن اقدامات پراکند‌های که در این باره در کشور آغاز شده است، باشیم؟

میرسلیم در ادامه این نامه یادآور می‌شود:

با توجه به گرفتاری‌های متعددی که غیر از جنبه‌های بهداشتی و درمانی، آثار بیماری فراگیر کرونا، در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و تقنینی و قضایی برای مردم ایجاد کرده است، چرا قرارگاه‌های موردی هر زمینه را تشکیل نمی‌دهید تا با استفاده از همۀ امکانات کشور به مصاف این بلیه بروید؟ چرا با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به آن را به چند جلسۀ اضطراری دولت و چند تماس تلفنی نمایشی با استانداران محدود می‌کنید؟

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پایان نامه خود آورده است:

آیا نمی‌خواهید برای ضایع‌نشدن زحمات طاقت‌فرسا و خدمات بی‌بدیل کسانی که در این پنج هفته ایثار کرده‌اند قاطعیت به خرج دهید و جلوی تخلفات افراد ولنگار را با تصمیماتی که ضمانت اجرایی دارند، بگیرید؟ اگر عمل نکنید باید پاسخگوی جان‌هایی که به هدر خواهند، رفت باشید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1399، کدخبر: 165520 ، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین