پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
توسعه روابط و تبادل تجربیات ایران و سوئد در حوزه درمان در دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و وزرای سلامت و امور اجتماعی و تامین اجتماعی سوئد مورد تاکید قرار گرفت.

شعارسال: سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همراهانش در این جلسات ضمن معرفی سازمان و خدمات متنوع و گسترده آن به طرف سوئدی، با توضیحات ارائه شده از سوی وزرای سوئدی نیز با ظرفیت ها و شرایط این کشور در حوزه درمان و تامین اجتماعی آشنا شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در نشستی با مدیران موسسه خدمات الکترونیک درمان سوئد (swecare) و سازمان تضمین اعتبارات صادرات این کشور به بررسی خدمات الکترونیک حوزه درمان سوئد پرداختند.

در این نشست تجارب دو کشور در زمینه بهره گیری از خدمات الکترونیک در حوزه درمان و راهکارهای توسعه روابط و تبادل تجربیات در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین درباره راهکارهای استفاده از تجربیات ١٢ ساله سوئد در استفاده از نسخه الکترونیک و آخرین دستاوردهای این کشور در استفاده از خدمات الکترونیک تبادل نظر شد.

همچنین نماینده سازمان تضمین اعتبارات صادرات سوئد به بیان توضیحاتی در رابطه با ایران پرداخت و اظهار داشت: نمایندگان این سازمان چند وقت پیش در ایران بوده اند و در نتیجه بررسی های صورت گرفته، ریسک همکاری با ایران را کاهش داده اند و این امر باعث تسهیل همکاری مالی و تجارت با ایران می شود.

بازدید مطالعاتی از بیمارستان دانشگاهی کارولینسکا از دیگر برنامه های دکتر نوربخش و همراهان به سوئد بود که هیات ایرانی در بازدید از این بیمارستان با سیستم درمانی مبتنی بر ارزش که آخرین و بروزترین سیستم درمانی کشور سوئد است، آشنا شدند و مقرر شد که در ایران هم از تجربیات آنها استفاده شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در جلسه ای با نمایندگان ١٠ شرکت سوئدی در حوزه درمان، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و بیمارستان سازی به بررسی زمینه های همکاری پرداختند.

همچنین در کشور سوئد ساختمان بیمارستانی جدیدی در سولنا در حال احداث است که برای ساخت آن معتبرترین شرکت های بیمارستان سازی از آخرین تکنولوژی ها بهره می برند که مدیران شرکتهای بیمارستان سازی توضیحات مفصلی در این رابطه به هیات ایرانی ارائه دادند و مقرر شد ساخت بیمارستان ایرانی- سوئدی مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد که در آینده نزدیک هیاتی نیز از کشور سوئد به ایران سفر کنند و مسائل مطرح شده در جلسات مشترک سفر نوربخش و همراهان به سوئد بویژه در رابطه با استفاده از تجربیات، تبادل پزشک و بیمار، واردات دارو و تجهیزات پزشکی و بیمارستان سازی تا رسیدن به توافقات و گسترش همکاری ها پیگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5شهریور1395، کدخبر: 82204070: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین