پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
از هر ده نفر در جهان یک نفر از بیماری ذهنی رنج می‌برد، بنابراین از تنظیم برنامه‌های روتین تا صحبت‌های تلفنی، تمام دستورالعمل‌ها به دنبال این هستند تا از سلامت ذهنی افراد حفاظت کنند..
شعارسال: دوره فراگیری بیماری کویید ۱۹ اضطراب آور است و مشخص نیست که چه زمانی به پایان برسد، در این شرایط که شما در خانه حبس شده اید، نگران آینده پر ابهام و همچنین خانواده و دوستان خود هستید، همه گیری، برای افرادی که با آن درگیر هستند شرایطی پر استرس است و برای کسانی که دارای مشکلات ذهنی هستند، شرایط سخت‌تر از دیگران می‌شود؛ بنابراین برای کنترل استرس و حفظ آرامش باید دست به کار شوید.

توصیه‌های زیر می‌تواند کمک موثری برای حفظ روحیه در مواقع ضروری باشد.


نحوه ارتباط با دیگران را در نظر بگیرید: تماس‌های ویدیویی با دوستان و خانواده می‌تواند به ضرب و شتم انزوا کمک کند.

راهنمایی و پشتیبانی از دیگران: به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به اطرافیان کمک کنید - این می‌تواند تفاوت بزرگی برای آن‌ها ایجاد کند و باعث می‌شود شما هم احساس بهتری داشته باشید.

در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید: به یاد داشته باشید که این زمان دشوار برای همه است و به اشتراک گذاشتن احساس و کار‌هایی که برای مقابله با خانواده و دوستان انجام می‌دهید می‌تواند به آن‌ها نیز کمک کند.

مراقب سلامتی جسمی خود باشید: سعی کنید وعده‌های غذایی سالم و متعادل را بخورید، به مقدار کافی آب بنوشید، یک بار در روز ورزش کنید (در صورت ممکن و در خارج از خانه یک بار انجام دهید) (نگه داشتن فاصله ۲ متر توصیه شده از دیگران)

مراقب خواب باشید: سعی کنید الگو‌های خواب منظم را حفظ کنید و اقدامات بهداشتی خوبی را انجام دهید - مانند جلوگیری از دیدن صفحه نمایش قبل از خواب، قطع کردن کافئین و ایجاد محیطی آرامش بخش.

سعی کنید احساسات دشوار را مدیریت کنید.

اخبار ۲۴ ساعته و به روزرسانی مداوم در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند شما را نگران‌تر کند.

واقعیت‌ها را بدست آورید: اطلاعات باکیفیتی را جمع آوری کنید که به شما کمک می‌کند ریسک انقباض عروق کرونا ویروس خود را به طور دقیق تعیین کنید تا بتوانید اقدامات احتیاط آمیز را انجام دهید.

در مورد کار‌های روزمره جدید خود فکر کنید: در مورد چگونگی سازگاری و ایجاد روال‌های مثبت جدید فکر کنید - سعی کنید در فعالیت‌های مفید (نظیر تمیز کردن، پخت و پز یا ورزش) یا فعالیت‌های معنی دار (مانند خواندن یا تماس با دوست) شرکت کنید. شاید نوشتن برنامه‌ای برای روز یا هفته خود مفید باشد.

کار‌هایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت می‌برید: اگر نمی‌توانید کار‌هایی را انجام دهید که به طور عادی از آن‌ها لذت می‌برید، زیرا در خانه می‌مانید، سعی کنید در مورد چگونگی تطبیق آن‌ها فکر کنید یا چیز جدیدی را امتحان کنید. بسیاری از آموزش‌ها و دوره‌های رایگان بصورت آنلاین وجود دارد.

اهداف را تعیین کنید: تعیین اهداف و دستیابی به آن‌ها احساس کنترل و هدف را به شما می‌دهد - در مورد کار‌هایی که می‌خواهید یا باید انجام دهید فکر کنید که هنوز می‌توانید در خانه انجام دهید.

ذهن خود را فعال نگه دارید: بخوانید، بنویسید، بازی کنید، پازل‌های متقاطع، سودوکوس، منبت کاری یا نقاشی کنید. چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

وقت خود را برای استراحت و تمرکز بر زمان حال بگذرانید: تکنیک‌های آرامش بخش به برخی افراد کمک می‌کند تا با احساس اضطراب کنار بیایند.

اگر می‌توانید، روزی یک بار در خارج از خانه قرار بگیرید یا طبیعت را وارد کنید: گذراندن زمان در فضا‌های سبز می‌تواند به نفع روحی و جسمی شما باشد. اگر نمی‌توانید خارج شوید، می‌توانید با گذراندن زمان با باز شدن پنجره‌ها، یا تنظیم فضای نشستن و دیدن یک منظره (در صورت امکان) و گرفتن نور طبیعی آفتاب، این اثرات مثبت را بدست آورید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1399 ، کدخبر: 983848 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین