پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مسابقات گزینشی المپیک در قاره‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشده بود در سال 2021 برگزار می‌شود.

شعار سال:مسابقات گزینشی المپیک در قاره‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشده بود در سال 2021 برگزار می‌شود.

در شرایطی که کادرفنی تیم‌های ملی و مسئولان فدراسیون این روزها در انتظار اعلام برنامه جدید از سوی اتحادیه جهانی هستند، نایب‌رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی در مصاحبه‌ای از برگزاری این رقابت‌ها در سال 2021 خبر داده است.
میخائیل مامیاشویلی نایب‌رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی و رئیس‌فدراسیون کشتی روسیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ریانووستی گفت: جلسه‌ای را به صورت کنفرانس ویدیویی با سایر اعضای اجرایی اتحادیه جهانی کشتی و نناد لالوویچ رئیس‌این اتحادیه انجام دادیم و مقرر شد تمامی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک که به تعویق افتاده بود در همان تاریخ‌های اعلام شده (در سال 2020) و به میزبانی همان کشورها در سال 2021 برگزار شود.
وی ادامه داد: مسابقات جهانی سال 2021 می‌تواند پس از رقابت‌های المپیک برگزار شود که قرار شد در این مورد تصمیم نهایی توسط اتحادیه جهانی کشتی گرفته شود.پیش از این قرار بود مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا در تاریخ 8 تا 10 فروردین برگزار شود که ابتدا میزبان آن چین بود و سپس به قرقیزستان منتقل شد، اما در نهایت هم برگزار نشد.
تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران هر کدام 3 سهمیه کسب کردند و در 3 وزن دیگر به دنبال سهمیه‌های المپیکی هستند.


تغییر در برنامه‌های تیم ملی
با برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در سال 2021 مسلما برنامه‌های تیم ملی نیز تغییر می‌کند. از اواخر سال گذشته با تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی آزاد، مقرر شد آزادکاران از طریق فضای مجازی و زیر نظر کادر فنی به تمرینات انفرادی بپردازند.
در همین خصوص ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد  اظهار داشت: از قبل هم پیش‌بینی می‌شد با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بازی‌های المپیک هم با تعویق همراه شود که این اتفاق افتاد و حالا باید منتظر برگزاری این مسابقات در سال 2021 باشیم. بدیهی است این فاصله زمانی می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد اما همین تعویق هم برنامه‌ریزی جدیدی را از سوی کادر فنی می‌طلبد.
مربی تیم ملی کشتی آزاد به تشریح آخرین وضعیت آزادکاران پرداخت و گفت: بچه‌ها با توجه به تمرینات انفرادی در شهرهای خود باید با دقت زیر نظر کادر فنی قرار می‌گرفتند که این کار انجام شد و ما با تقسیم‌بندی بچه‌ها، نظارت بر هر گروه را به یکی از مربیان کادر فنی سپردیم. البته تمامی آزادکاران و مربیان از طریق فضای مجازی با هم در ارتباط هستند.
وی افزود: کشتی‌گیرانی که سودای کسب افتخار در رقابت‌های جهانی و المپیک را دارند باید به همان‌اندازه نیز حرفه‌ای فکر و زندگی کنند. در نتیجه آنها باید در این روزها که دور از اردو هستند با دقت مراقب سلامتی خود باشند و نحوه زندگی خود را همانند ورزشکاران حرفه‌ای تدوین و برنامه‌ریزی کنند. به هر حال تا زمانی که این نفرات از اردو دور هستند باید با حساسیت بیشتری به فکر سلامتی روحی و جسمی خود باشند و به محض پایان این روزهای سخت، با شرایط مطلوب به اردو بازگردند.


اهمیت لیگ برای فدراسیون
حالا با توجه به عدم برگزاری رقابت‌های گزینشی در سال 99، فرصت خوبی برای فدراسیون کشتی پیش آمده که پس از پایان بیماری کرونا رقابت‌های لیگ برتر را پرقدرت‌تر از سال‌های گذشته برگزار کند. در همین خصوص جلسه هماهنگی میان مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون با حضور علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی برگزار شد.
در این جلسه درباره زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر بحث و گفت‌و‌گو شد. با اینکه پیش از این، زمان شروع لیگ برتر بعد از پایان المپیک 2020 عنوان شده بود، به خاطر تعویق این مسابقات امکان جابجایی تاریخ شروع لیگ برتر هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین راهکارهای حضور تیم‌های قدرتمند در لیگ برتر بررسی و رایزنی با استان‌ها و باشگاههای مختلف به رئیس‌سازمان لیگ محول شد.
رئیس‌فدراسیون کشتی هم در جلسه با مسئولان سازمان لیگ تاکید داشت مسابقات لیگ برتر در سال ۹۹ با رفع نقاط ضعف رقابت‌های سال قبل و با حضور تیم‌های قدرتمند برگزار شود. علیرضا دبیر در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره اهمیت بسیار بالای لیگ برای فدراسیون کشتی گفت: بعد از مسابقات المپیک و جهانی، لیگ برتر بیش از هر رقابت دیگری برای فدراسیون کشتی اهمیت دارد.رئیس‌سازمان لیگ کشتی در این جلسه از مسئولان فدراسیون درخواست کرد برای ترغیب اسپانسرها جهت حضور قدرتمند در لیگ دسته اول و لیگ برتر عوامل انگیزشی در نظر گرفته شود. در همین راستا بحث اعزام به تورنمنت‌های خارجی برای تیم‌های برتر، حضور در جام باشگاه‌های جهان و معافیت مالیاتی برای باشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
درباره موضوع پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر نیز بحث شد و این موضوع برای پیگیری در دستور کار مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ قرار گرفت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:18فروردین1399،کد خبر:185130،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
ورزش ایران بزرگترین سود رو از تعویق المپیک برد باید از فرصت بهترین استفاده رو برد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین