پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
قهرمانانی که در سال‌های اخیر توانسته‌اند باعث شور و شعف علاقه‌مندان به این رشته و مردم شوند، برای اینکه جایگاه خود را در تیم ملی از پیش مسجل شده ندانند، نیاز به انگیزه دارند و این اتفاق با انجام رقابت انتخابی رنگ می‌گیرد.

شعار سال: از زمان قدیم کشتی در ایران به عنوان ورزش اول کشور همواره سرآمده بوده و اگر به تاریچخه آن نگاهی بیندازیم به کلکسیونی از افتخارات، قهرمانی‌ها و مرام و پهلوانی می‌رسیم که خیلی از کشور‌های دنیا به طور قطع حسرت آن را می‌خورند. با توجه به اینکه سایر کشور‌ها برای دستیابی به موفقیت در حال انجام برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری هستند، انتظار می‌رود مسئولان فدراسیون هم تدارک ویژه‌ای را در نظر بگیرند تا کشتی کشور بتواند در میادین بین‌المللی بازهم افتخار آفرینی کند و روی سکو قرار بگیرد.

در همین راستا قهرمانان نامداری نظیر علیرضا حیدری، عباس جدیدی و علیرضا رضایی با علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون تبادل نظر کردند تا در خصوص موضوع مهم و کلیدی طرح چرخه انتخابی تیم‌های ملی نظرات خود را مطرح و به اشتراک بگذارند. علیرضا دبیر که در اوج جوانی توانست مدال طلای ارزشمند المپیک سیدنی را به ارمغان آورد، به عنوان کسی که سال‌ها خاک این رشته را خورده بر این باور است چرخه انتخابی تیم ملی برای ایجاد انگیزه نزد همه کشتی گیران و اهمیت به شایسته سالاری باید احیا شود تا هر کسی لیاقت دارد دوبنده تیم ملی را بپوشد.

دبیر روی این موضوع که لزومی ندارد، ملی پوشی به واسطه کسب عناوین مختلف، خیالش بابت حضور در تیم ملی راحت باشد، تاکید دارد و بر این عقیده است که باید فرصتی برای سایر نفرات نیز فراهم شود تا افرادی که می‌توانند و سرشار از انگیزه هستند، خودشان را در رقابت انتخابی محک بزنند و نفری که واقعا لایق است مجوز حضور در تیم ملی را به دست آورد. بدون شک در این راه باید از فدراسیون حمایت کرد و قهرمانانی که با دبیر هم جلسه داشتند بر این موضوع مهر تایید زدند.

قهرمانانی که در سال‌های اخیر توانسته اند باعث شور و شعف علاقه‌مندان به این رشته و مردم شوند، برای اینکه جایگاه خود را در تیم ملی از پیش مسجل شده ندانند، نیاز به انگیزه دارند و این اتفاق با انجام رقابت انتخابی رنگ می‌گیرد تا ضمن ایجاد شادابی به دوری از کرختی و رخوت هم منجر شود.

با این وجود همه باید از دبیر به خوبی و با قدرت حمایت کنند و همه پیشکسوتان و کشتی گیران به مانند سال‌های گذشته متحد و همدل شوند تا کِشتی کُشتی به ساحل آرامش برسد.

محبی: طرح مدنظر دبیر بسیار صحیح و بدون نقص است

محمدحسین محبی، رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه، در خصوص این طرح و مزیت‌هایی که اجرای آن برای کشتی کشور دارد، به خبرنگار برنا گفت: طرحی که دبیر می‌خواهد برای چرخه انتخابی ملی‌پوشان انجام دهد بسیار صحیح و بدون نقص است. با انجام این طرح بهترین اتفاق برای تیم ملی و در نهایت کشتی کشور می‌افتد. با اجرای این طرح دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند و کسی نمی‌تواند اعتراضی داشته باشد و بگوید حق من را خورده‌اند.

وی در ادامه افزود: قرار بر این نیست هر کشتی‌گیری که وارد تیم ملی شود تا سالی که می‌خواهد کشتی بگیرد در تیم ملی حضور داشته باشد. قطعا این چرخه باید ادامه داشته باشد و هر کشتی گیری که یک روز وارد گود می‌شود یک روز نیز از گود خارج شود. برگزاری مسابقات انتخابی برای هر تورنمنت باعث می‌شود انگیزه‌ها کور نشود. قطعا استعداد‌های زیادی در این رشته ورزشی در سراسر کشور وجود دارد و نباید کاری کنیم همچون گذشته بسیاری از ستاره‌های ما بسوزند.

محبی گفت: دو سال قبل در زمان خادم وقتی تیم آزاد و فرنگی ما نتوانست در مسابقات جهانی نتیجه بگیرد و با یک عملکرد ضعیف به کشور بازگشتند انتقاد‌های زیادی صورت گرفت. در همان سال عمده مشکلات به خاطر این بود که انتخاب ملی‌پوشان سلیقه‌ای بود و زیاد به چرخه انتخابات توجه نمی‌شد. از همه کارشناسان و زحمت کشان کشتی می‌خواهم که از این طرح فدراسیون حمایت کنند تا شاهد موفقیت ورزش اول کشور باشیم.

رضایی: کشتی‌گیر به خاطر یک مدال المپیک نباید تا ۶ سال در تیم ملی بیمه باشد

علیرضا رضایی با اشاره به برگزاری این جلسه و گفتگویی که بین اعضا انجام شد، گفت: جلسه بسیار خوبی بود و نکات کلی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. نکات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و دوستان فدراسیون نیز از طرح جدید برای چرخه انتخابی ملی‌پوشان دفاع کردند. چیزی که مسلم است این طرح ضرورت بسیار مهم و غیرقابل اجتناب برای کشتی دارد.

وی در ادامه افزود: این موضوع نیاز به برگزاری تعداد جلسات زیاد با حضور کارشناسان دارد، ولی کلیات طرح بسیار خوب و قابل قبول است. این انتخابی به صورت قانونمند و هدف دار است و هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند اعتراضی انجام دهد و حاشیه‌ای ایجاد کند. ما سابقه حضور ۸۰ ساله در میادین مختلف المپیک و بین‌المللی را داریم و باید زودتر از این‌ها چرخه انتخابی به این شکل انجام می‌شد. بسیاری از سرمایه‌های کشتی ما به این خاطر از بین رفتند.

کشتی‌گیر اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: نباید یک کشتی‌گیر به خاطر یک مدال جهانی یا المپیک تا چندین سال خودش را در تیم ملی بیمه کند. سرمایه‌های دیگر ما نیز این حق را دارند که وارد گود شوند و کشتی‌گیران المپیکی می‌توانند از طریق مراحل دیگری بازهم به تیم ملی برسند. این مسئله با همدلی کادر فنی و فدراسیون به دست می‌آید و در این بین کارشناسان و دلسوزان کشتی نیز باید دلسوزانه از این موضوع حمایت کنند.

وی در پایان گفت: طرح جدید فدراسیون دستاورد بزرگی برای کشتی کشور است و مطالعه‌ای که بنده روی این طرح داشتم متوجه شدم که آقایان سرمربی نیز در مسائل مهم اختیار کافی و وافی را دارند و هیچ‌گونه لطمه‌ای نمی‌بینند. در حال حاضر خلا این طرح انتخابی ملی‌پوشان در کشتی ما کاملا احساس می‌شود و باید به فدراسیون فرصت دهیم تا به بهترین شکل طرح خود را اجرایی کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت    99، کد خبر:    1000306، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین