پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
یک پزشک متخصص خون و آنکولوژی اعلام کرد: بیشترین هدر رفتن خون به‌دلیل بی‌استفاده ماندن خون‌های اهدایی در بیمارستان‌ها نیست، بلکه به دلیل تجویزهای بی‌رویه و بی‌بهره ماندن ما از فناوری‌های روز دنیاست.

شعار سال:هادی موسی‌خانی، پزشک متخصص خون و آنکولوژی، درباره هدر رفتن خون های اهدایی گفت: گاهی پزشک برای این که بیمار زودتر از بیمارستان مرخص شود، چند کیسه خون به او تجویز می‌کند تا بیمار تا حدودی بهبود پیدا کند، این در حالی است که همان بیمار می‌تواند روند درمان را به شکل طبیعی و بدون استفاده از خون‌های اهدایی طی کند.

او افزود: گاهی امکان دارد خون‌های اهدایی را که به منظور تجویز به بیمار آماده می‌کنند، در محل‌های نامناسبی در بیمارستان نگهداری می‌شود که این مسئله نیز ممکن است منجر به بی استفاده شدن خون‌های اهدایی شود. اما با این حال صادرات خون به سایر کشورها نداریم.

این پزشک متخصص خون و آنکولوژی با اشاره به تصورات غلط در این خصوص گفت: اهدای خون در بین افراد اعم از زن و مرد منفعت بالایی دارد چون باعث ترمیم مجدد و بازسازی مغز و استخوان خواهد شد.

موسی‌خانی ادامه داد: بر خلاف تصور عموم به ویژه بانوان نسبت به اهدای خون، این امر هیچ ضرری ندارد و می‌توان با جلوگیری از هدر رفتن خون فرد دهنده به سلامت بیمار گیرنده نیز کمک کرد.

این متخصص خون و آنکولوژی گفت: تنها در شرایطی که فرد دچار کم خونی باشد، رفتارهای پرخطر داشته و یا ریسک انتقال بیماری‌های عفونی در او وجود داشته باشد اهدای خون مجاز نیست در غیر اینصورت خطری فرد اهداکننده خون را تهدید نمی‌کند.

او بیان کرد: افراد داوطلب اهدای خون خود کنترلی بیشتری از خود نشان می‌دهند و همین در سلامت خون آنها اهمیت بسیار بالایی دارد. زنان باید اطمینان داشته باشند که در هنگام مراجعه به انتقال خون، شرایط و مسائل فیزیولوژیک آنها در نظر گرفته شده و تست‌های هموگلوبین به طور ویژه برای آنها انجام شده و قرص آهن نیز ارائه می‌شود.

موسی‌خانی میزان متوسط خون در بدن هر فرد را پنج لیتر دانست و افزود:  با هر بار خون‌گیری از او حدود ۴۵۰ سی سی گرفته می‌شود که بلافاصله در ساعت‌های بعدی خون از دست رفته جبران می‌شود.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:23فروردین1399،کد خبر:986479،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
این حرف ها زده میشه تا مردم خون ندن و کشور وارد بحران شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین