پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
ترس از تاریکی و ندیدن اطراف تا عمق وجود خیلی از ما پیش رفته است. در جریان تحقیقی مشخص شده بیشتر مردم بریتانیا بیش از بیماری‌های آلزایمر، پارکینسون یا بیماری‌های قلبی از نابینا شدن می‌ترسند، اما با روش‌های درمانی فوق العاده‌ای که این روز‌ها پیشنهاد می‌شود، در آینده‌ای نه چندان دور این ترس از بین می‌رود.

شعار سال:ترس از تاریکی و ندیدن اطراف تا عمق وجود خیلی از ما پیش رفته است. در جریان تحقیقی مشخص شده بیشتر مردم بریتانیا بیش از بیماری‌های آلزایمر، پارکینسون یا بیماری‌های قلبی از نابینا شدن می‌ترسند، اما با روش‌های درمانی فوق العاده‌ای که این روز‌ها پیشنهاد می‌شود، در آینده‌ای نه چندان دور این ترس از بین می‌رود.

نانورتینا (Nano Retina) اولین نتایج کارآزمایی بالینی روی دستگاه شبکیه مصنوعی NR ۶۰۰ را منتشر کرد. این دستگاه برای بازگرداندن بینایی افراد نابینا که در اثر زوال ماکولا و پیگمنتوز شبکیه چشم دچار مشکل شده‌اند، استفاده می‌شود.

شرکت نانورتینا به دنبال تجاری‌سازی شبکیه مصنوعی چشم است که توسط این شرکت طراحی و ساخته شده‌است. این شبکیه به کسانی که دچار آسیب‌دیدگی یا تخریب شبکیه چشم شده‌اند کمک می‌کند. انتظار می‌رود با وجود الکترود‌هایی در مقیاس نانو، وضوح تصویر در این شبکیه بالا باشد.

شبکیه مصنوعی که با تقلید از چشم انسان ساخته شده است

به تازگی نتایج کارآزمایی این شبکیه مصنوعی که با تقلید از چشم انسان ساخته شده، منتشر شده‌است. به‌عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی، ۲۰ بیمار داوطلب برای استفاده از این شبکیه مصنوعی ثبت‌نام کردند تا با روش کم‌تهاجمی این شبکیه در این بیماران مورد استفاده قرار گیرد. دو تن از این بیماران تحت عمل جراحی قرار گرفته که این کار در بیمارستان چشم‌پزشکی دانشگاه لوون بلژیک توسط پروفسور پیتر استالمانس انجام شد که یکی از متخصصان برجسته شبکیه چشم در اروپا است.

پس از کاشت این شبکیه در چشم این دو بیمار، نتایج نشان داد که هر دو جلوه‌های تصویری را مشاهده کردند. براساس اظهارات استالمانس، نتایج کاشت این دستگاه حیرت‌انگیز بود، بیماری که ۵ سال در تاریکی مطلق به سر برده، بعد از استفاده از این شبکیه مصنوعی، قادر به دیدن شده‌است. وی می‌گوید: «بیش از ۲۰ سال است که به‌عنوان چشم‌پزشک مشغول به کار هستم. این اولین باری است که شاهدم یک بیمار کاملا نابینا درک تصویری دارد.»

این شبکیه مصنوعی یکی از دستگاه‌های پزشکی نوآورانه و پیشرفته‌ترین در جهان است

پاکوف میلستاین، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما از نتایج گزارش شده این کارآزمایی بسیار هیجان‌زده هستیم. به اعتقاد من این شبکیه مصنوعی یکی از دستگاه‌های پزشکی نوآورانه و پیشرفته‌ترین در جهان است.»

نانورتینا انتظار دارد تا طی ماه‌های آتی این فناوری را بهینه‌سازی کند.

بازگشت بینایی از دست رفته و تصور دوباره دیدن و چشم گشودن به جهان هستی هر چند تصوری دور از ذهن است، اما این روز‌ها با پیشرفت‌های فناوری نانو می‌توان امیدوار بود که نابینایی نیز یک بیماری کاملا قابل درمان باشد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت شفاف،تاریخ 24 فروردین 1399، کد خبر:503787، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
چه پیشرفت جالبی این یعنی بزودی کوری وجود نخواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین