پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۱۱ میلیون وسیله نقلیه در کشور اسقاطی است و باید از رده خارج شود.

شعار سال: مسعود تجریشی در ارتباط با وضعیت پیش‌فروش خودروهایی با استاندارد یورو ۴ در سال ۹۸ که قرار بود در سال ۹۹ به متقاضیان تحویل داده شود، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های انجام‌شده شرکت‌های خودروساز ضمن عذرخواهی اعلام کردند که در زمان‌های اعلام‌شده خودروی با استاندارد روز تحویل خواهند داد.

وی در خصوص درخواست جدید خودروسازان برای دریافت فرصت مجدد به‌منظور تعویق در ارتقاء استاندارد خودروها به یورو ۵ که قرار بود در سال ۹۸ اجرا شود ولی با مهلت‌خواهی خودروسازان به سال ۹۹ افتاده بود، گفت: شرکت‌های خودروسازی چندین جلسه با سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار کردند تا بتوانند از سوی سازمان این موضوع را مجدد به تأخیر بیندازند که این موضوع موردپذیرش قرار نگرفت.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: پس از پاسخ سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر رعایت قانون این شرکت‌ها نامه درخواست تأخیر در اجرای قانون را برای معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کردند. ما به دبیر کارگروه زیربنایی دولت نظرات خود را اعلام کردیم و کارگروه هم نظرات خود را در این خصوص به دولت داد و به نظر می‌رسد تاکنون دولت در این خصوص تصمیم‌گیری نکرده است.

تجریشی با اشاره به این مطلب که ما به این سمت نمی‌رویم که قانون هوای پاک به‌ویژه در بحث ارتقاء استاندارد خودروها به یورو ۵ انجام نشود، اذعان کرد: برخی از خودروسازها به‌منظور ارتقاء استاندارد خودرو درباره افزایش قیمت خودرو صحبت می‌کنند و برخی نیز در ارتباط با عدم امکان آن سخن به میان می‌آورند که این‌ها مسائلی است که آن‌ها از قبل می‌دانستند و حتماً تا الآن باید خودشان را آماده می‌کردند.

وی تصریح کرد: از بهانه‌های خودروسازان بحث تحریم و موارد مشابه است ولی مثلاً وزارت بهداشت با وجود تحریم‌ها برای سلامت مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و ما هم انتظار داریم هر بخش از کشور هم که به نحوی با سلامت و امنیت مردم مرتبط است نیز تلاش خود را انجام دهند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست اذعان کرد: ما به‌لحاظ فنی در کشور توان داریم که بخش نظامی نمونه آن است بنابراین خودروسازی کمتر از مسائل مربوط به موشک و ماهواره نیست که نتوانیم از این صنعت انتظار داشته باشیم.

تجریشی با اشاره به این مطلب از نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست باید به قانون هوای پاک عمل شود، افزود: اگر بحث اقتصادی که از سوی خودروسازان که بابت هزینه‌ها مطرح می‌شود را هم مدنظر قرار دهیم به‌صرفه است که سلامت میلیون‌ها انسان را تضمین کنیم هرچند این هزینه‌ها چندان زیاد نخواهد بود.

وی اذعان کرد: درهرحال ما تابع قانون هستیم و اگر قانون اعلام کند که الزامات خودروسازان اجرا نشود مجموعه تصمیم‌گیرنده پاسخگو خواهد بود.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به جزئیات درخواست خودروسازان مبنی بر اجرای الزامات قانون هوای پاک ۶ ماه پس از برداشته شدن تحریم‌ها، گفت: بعید به نظر می‌رسد به این موضوع توجه شود و باید خودروسازان به وظایف قانونی خودشان عمل کنند.

تجریشی در ارتباط با بحث نوسازی و به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پایتخت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور نیز بیان کرد: مبلغ یک میلیارد یورویی که از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور برداشت شده در قالب بسته‌ای است که برای حمایت از افرادی است که در این زمان ضرر دیدند و همچنین بحث زیرساخت‌های درمانی است. موضوع ارتقاء حمل‌ونقل عمومی هم در آن باید مدنظر قرار گیرد.

وی اذعان کرد: با توجه به توافقی که در اسفند ماه انجام شده نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دست انجام است که بر این اساس بانک عامل مشخص شده و وزارت نفت هم اعلام آمادگی کرده است.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در بحث اتوبوس و کامیون پیشنهادی در کارگروه زیربنایی آمد که قرار است به هیئت دولت برود. در این پیشنهاد صحبت از طراحی بسته‌های مالی شده که در قالب آن خودروسازان داخلی و واردات به‌صورت تلفیقی بتوانند این مسئله را حل کنند.

تجریشی با بیان این‌که در شرایط موجود به نتیجه رسیدن نوسازی ناوگان اتوبوس در سال ۹۹ بعید است، گفت: همین‌که این تلاش در سال ۹۹ آغاز شود نقطه امیدی است که بتوانیم در سال‌های بعد این ناوگانی که قسمت اعظم آن فرسوده است را بازسازی و نوسازی کنیم.

وی اذعان کرد: ما ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که از میزان بیش از ۱۱ میلیون دستگاه آن اسقاطی است و باید از رده خارج شود بنابراین ما باید برنامه‌ای برای خارج کردن تدریجی آن‌ها داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 30 فروردین 99، کد مطلب: 483866: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
اگر هوشمندانه همین خودروها رو نوسازی کنیم می تونیم هم جهش تولید ایجاد کنیم و هم مشکل رکود رو حل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین