پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
همراهی مردم، اقدامات نیرو‌های مسلح، تلاش‌های بی وقفه و تحرک جدی دولت، کار جهادی وزارت بهداشت و فعالیت‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی، ایفای نقش بی بدیل خبرنگاران، رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع رسانی که کمتر در این مدت مورد توجه قرار گرفته است، نقش قوه قضائیه، عدم دامن زدن به اختلافات در مجلس و در رأس همه این‌ها هدایت رهبر انقلاب و همراهی با بخش‌های مختلف برای پایان «ویروس کرونا» ...
شعار سال: این روز‌ها در هر حوزه‌ای وارد می‌شوی، اقدامات معطوف به «کرونا» و مسائل ناشی از آن است و هر جا دست می‌گذاری، حتما ردی از «کرونا» می‌بینی، تا جایی که این ویروس نامیمون همه ابعاد زندگی و شئونات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و ... نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و هیچ موضوعی نیست که تاثیرپذیر از این مساله نبوده باشد.

از سی ام بهمن ماه که ورود و مشاهده اولین موارد ابتلا به «کرونا» و سپس مرگ بر اثر این ویروس منحوس در کشورمان اعلام شد، بسیاری از مسائل و موضوعات تحت تاثیر این «کووید – ۱۹» قرار گرفته است. هیچ مساله و موضوعی نیست که به بررسی آن بپردازیم و اثری از «کرونا» در آن نبینیم. این مساله همانطور که گفته شد، مختص کشور ما نیست، بلکه ابعاد گسترده‌ای در سطح جهان پیدا کرده .و با فراگیری آن در همه کشورها، به طور رسمی تمام رویداد‌ها و اتفاقات جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

شاید اگر به حافظه تاریخی مان مراجعه کنیم، هیچ گاه شاهد آن نبوده ایم که یک بیماری باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، سینماها، سالن‌های اجتماعات، عروسی ها، عزای افراد، کسب و کار‌ها و حتی منجر به بسته شدن حرم‌های مطهر در کشور، تعطیلی نماز جمعه، برگزار نشدن مراسم‌ مذهبی مانند اعتکاف، هیات‌ها و ... شده باشد. به نظر می‌رسد چنین اقداماتی فقط از عهده «کرونا» بر. می‌آمد.

در بررسی ابعاد سیاسی «کرونا» در کشور، .می‌توان به این نکته اشاره کرد که شیوع این ویروس، باعث تحرک بسیار در بخش‌های مختلف دولت، حاکمیت و نهاد‌های مختلف کشور شده است تا بتوان اولا جلوی این ویروس را هرچه زودتر گرفت؛ در ثانی جان تعداد بیشتری از هموطنانمان را نجات داد و ثالثا، تبعات و عوارض اقتصادی این موضوع را بر کشور و شرایط زندگی مردم به حداقل ممکن رساند.

در گام اول آنچه از سوی مقامات و مسئولان شنیده می شود، بسیار متناقض و متفاوت است و هنوز نتوانسته ایم به یک عدد واحد درباره زمان به صفر رساندن ابتلای به کرونا و همچنین پایان آن برسیم. البته عدد و رقم های مختلفی شنیده شده، اما شاهد بیان یک سخن قطعی در این خصوص نبوده ایم. مثلا وزیر بهداشت در جلسه هفته گذشته مجلس پایان اردیبهشت را زمان اتمام ابتلای به کرونا در کشور خوانده و از مسئولان دیگر زمان هایی مثل تیر و شهریور هم شنیده شده است؛ اما برآیند کاری که در این حوزه با همکاری همه بخش های کشور انجام شده، بسیار مثبت است.

در ارتباط با مساله دوم یعنی «نجات .جان تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان» همانطور که طی روز‌ها و هفته‌های اخیر مشاهده کرده ایم، میزان بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور و همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور ما در مقایسه با میانگین جهانی آن، عدد به مراتب بهتری است؛ یعنی بهبودی بیشتر در مقایسه با میانگین جهانی و همچنین فوتی کمتر در قیاس با همین شاخص. این موضوع قطعا در شرایطی غیر از هماهنگی و همکاری فعلی شکل گرفته در ارکان مختلف کشور و نظام حاصل نمی‌شد.

در ارتباط با «کاهش تبعات و عوارض اقتصادی این موضوع (کرونا) بر کشور و شرایط زندگی مردم» هم اقدامات خوبی انجام .و گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده است. با اجازه‌ای که رهبر انقلاب برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با عوارض اقتصادی کرونا صادر کردند و همچنین گام‌های مثبت دولت و اقدامات پسندیده بخش‌های مختلف از جمله فعالان بخش خصوصی، تلاش شده است تا با کمترین عوارض ممکن از این شرایط سخت گذر کنیم. آن هم در شرایطی که ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار تنگنا‌های بسیاری در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا بوده ایم.

بررسی این مسائل و موضوعات نشان می‌دهد، علاوه بر اینکه کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا برای مقابله با مشکلات و در تندباد‌های حوادث دارد، اگر هدف مشترک بخش‌های مختلف «رفاه مردم و پیشرفت کشور» باشد و همه با هر تفکر و دیدگاه سیاسی این موضوع را قبول داشته باشند، می‌توان حتی در شرایط تحریم هم پیشرفت‌های بسیاری حاصل کرد و مشکلات را یکی پس از دیگری برای بهبود شرایط کشور و مردم کنار زد.

«کرونا» نشان داد .اگر ما در جمهوری اسلامی در شرایط «وحدت» قرار بگیریم و بنا را بر تعامل و همکاری بدون ایجاد مشکل در بخش‌های مختلف بگذاریم و عینک سیاسی مان را در انجام امورات برای کشور و مردم برداریم، حتما می‌توانیم در شرایط «تحریم» هم موفقیت‌های زیادی کسب کنیم و شرایط را برای رفاه بیشتری مردم مهیا سازیم.

همراهی مردم، اقدامات نیرو‌های مسلح، تلاش‌های بی وقفه و تحرک جدی دولت، کار جهادی وزارت بهداشت و فعالیت‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی، ایفای نقش بی بدیل خبرنگاران، رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع رسانی که کمتر در این مدت مورد توجه قرار گرفته است، نقش قوه قضائیه، عدم دامن زدن به اختلافات در مجلس و در رأس همه این‌ها هدایت رهبر انقلاب و همراهی با بخش‌های مختلف برای پایان «ویروس کرونا» موضوعاتی بود که علاوه بر اینکه جای تقدیر دارد، حتما باید پس از این هم درسی بزرگ برای چگونگی رفع و حل مشکلات کشور قلمداد شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 ، کدخبر: ۹۷۳۰۸۵ ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین