پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
چرا زنگنه طی ۸سال حضور در دولت اصلاحات و سال‌های حضور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که عنوان تدبیر و امید را با خود یدک می‌کشید به فکر تاسیس این صندوق نیفتاده است؟

شعار سال:در سال آخر دولت به یکباره وزیرنفت با اشاره به حمایت از طرح‌های پتروشیمی از تاسیس صندوق حمایتی خبر می‌دهد که قرار است خصوصی باشد و پای دولتی‌ها به آن باز نشود! اما این تصمیم با ابهاماتی روبرو است که برخی از کارشناسان را به این نتیجه رسانده که قراراست حیاط خلوت برخی از یاران فعلی نفت پس از گوشه نشینی در پایان دولت، این خانه جدید باشد!
پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از توسعه طرح های پتروشیمی به عنوان یکی از اولویت های سال ۹۹ وزارت نفت از سوی زنگنه بدون شک حکم نوشدارویی را دارد که در فاصله یک سال مانده به پایان کار دولت دوازدهم نه تنها دردی از دردهای بیکران این صنعت نمی‌کاهد بلکه اجرای آن کمابیش بسان انداختن این سنگ در چاه ویل خواهد بود که مسئولین پتروشیمی در دولت آینده را بسیار با خود گرفتار خواهد کرد.
سوال قابل تامل کارشناسان این است که چرا زنگنه طی ۸سال حضور در دولت اصلاحات و سال‌های حضور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که عنوان تدبیر و امید را با خود یدک می‌کشید به فکر تاسیس این صندوق نیفتاده است؟
وزیر نفت طی سال‌های گذشته بارها بر خصوصی بودن پتروشیمی تاکید کرده، اما اینکه در سال آخر دولت به فکر تاسیس چنین صندوقی برای حمایت از توسعه طرح‌های مجموعه‌ای افتاده باشد که بنا به اظهارات وی خصوصی بوده و در آن دخالتی ندارد کمی عجیب و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. مگر آنکه برخی برای پتروشیمی در دوران پس از پایان کار دولت دوازدهم خواب‌هایی دیده باشند که با توجه به سابقه دخالت‌های غیر مستقیم  وزیر و یارانش در این صنعت بسیار بعید به نظر می‌رسد خبر خوشی برای مجموعه پتروشیمی و کارکنانش به همراه داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ 1 اردیبهشت 1399، کد خبر:28171،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
زنگنه بطور کلی علاقه اش به خام فروشی است و کاری به تولید نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین