پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران طی نامه‌ای به سخنگوی دولت، رفتار مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست و ایراد اتهام به خبرنگاران این حوزه را مورد انتقاد داد.
شعارسال:انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران طی نامه‌ای به سخنگوی دولت، رفتار مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست و ایراد اتهام به خبرنگاران این حوزه را مورد انتقاد داد. این انجمن همچنین اعلام کرد: «تکرار چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند و این انجمن و روزنامه‌نگاران از همه ابزارهای قانونی بویژه امکانات حرفه‌ای خود برای مقابله با این نوع سیاست‌های ضد رسانه‌ای و مغایر با اصول اولیه حقوق و آزادی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بهره بهرداری خواهند کرد».
 
به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است:
 
جناب آقای دکتر علی ربیعی

سخنگوی محترم دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری

با سلام

همانگونه که اطلاع دارید در ماه‌های اخیر از سوی مقامات رسمی سازمان محیط زیست، که ریاست محترم آن معاون رئیس جمهور است، به دفعات نسبتهای ناروایی به روزنامه نگاران حوزه محیط زیست داده شده است. متأسفانه تذکراتی که بصورت رسمی و غیر رسمی برای رعایت قانون، اخلاق و احترام روزنامه نگاری و روزنامه نگاران حوزه محیط زیست به این سازمان داده شده است، تاکنون مؤثر نیفتاده و این رویه همچنان ادامه دارد. در آخرین مورد، آقای رئیس روابط عمومی این سازمان در یک گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما مورخ ۲۸ فروردین، اتهامات دیگری را ایراد کرد که مورد اعتراض جدی روزنامه‌نگاران این حوزه قرار گرفت و نامه آنان خطاب به انجمن صنفی نیز به پیوست تقدیم می‌شود.

بسیار موجب تأسف است که یک مقام رسمی دولتی مانند ایشان، چنین بی مهابا و صریح، بدون رعایت موازین حقوقی و اخلاقی، حقوق روزنامه نگاران را مورد هجوم قرار داده و آنها را با زشت‌ترین و غیرقانونی‌ترین کلمات مورد هجوم قرار دهد. حقوق روزنامه‌نگاران از شقوق مهم حق آزادی بیان است که باید محترم شمرده شود. تأسف بیشتر ما از این است که آقای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم به رغم تذکراتی که به ایشان داده شده است، در مقابل این شیوۀ برخورد کارکنان خود کاملاً بی‌تفاوت بوده و عملاً میدان را برای این گفتارها و رفتاری نادرست برای ایشان که در جهت تحدید حقوق روزنامه نگاران است باز گذاشته است.

جناب آقای ربیعی!

شما با جایگاه و کارکرد رسانه آشنا هستید. خوب می‌دانید که فقط کسانی از رسانه و پرسشگری می‌ترسند که ریگی در کفش دارند. شما خیلی خوب می‌دانید نهادهایی که دشمن رسانه و روزنامه‌نگاران هستند ظرفیت بالایی برای فسادهای مالی و سیاستی دارند و بجای پاسخگویی به اتهام‌زنی مشغول می‌شوند. 

انجمن صنفی روزنامه نگاران از جنابعالی انتظار دارد در این خصوص از طریقی که مناسب می‌دانید تذکرات لازم به این سازمان را بدهید و این سازمان را از مقابلۀ غیرقانونی و غیر اخلاقی با حقوق و آزادی‌های روزنامه نگاران حوزۀ محیط زیست برحذر دارید. قطعا تکرار چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند و  این انجمن و روزنامه نگاران از همه ابزارهای قانونی بویژه امکانات حرفه ای خود برای مقابله با این نوع سیاستهای ضد رسانه‌ای و مغایر با اصول اولیه حقوق و آزادی روزنامه نگاران و رسانه ها بهره بهرداری خواهند کرد .

جنابعالی نیز بخوبی آگاهید که اصلاح ارتباطات اجتماعی دولت بیش و پیش از هرچیز منوط و مشروط به رعایت حقوق و احترام قانونی و حرفه‌ای رسانه‌ها و روزنامه نگاران توسط مقامات مسئول و خصوصاً روابط عمومی‌هاست.
 
انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت   1399،کدخبر: 99020100823،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
اوضاع محیط زیست ایران که اتفاقا اوضاع افتضاحی داره باا اتهام زنی به خبرنگار درست نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین