پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
رئیس دولت دوازدهم گفت: یک بنده خدایی گزارش اشتباهی داده است که خود مؤلف فهمیده اشتباه کرده و آمده عذرخواهی کرده است اما باز شما دنبال آن اشتباه افتاده‌اید.

شعار سال: حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت ضمن تاکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان گفت:  این ماه، ماه رحمت، برکت و مغفرت است، بهترین روزها و شب‌ها پیش روی ماست، بهترین لحظات به عنوان باز شدن درهای رحمت آسمان در روزهای آینده رو به روی ماست، خداوند فیض خود را بر ما نازل می‌کند و ما باید از این شرایط بهره گیریم. ماه رمضان ماهی است که هم به ما سلامت عطا می‌کند و هم اعتماد و روحیه و مسیر احسان و یاری دیگران را تشویق می کند.

*همیشه ما نیازمند به ماه رمضان هستیم

رئیس جمهور بیان داشت: همیشه ما نیازمند به ماه رمضان هستیم و امسال نیاز ما بیش از همیشه است. بشر در ماه‌های اخیر فهمید چقدر در مقابل قدرت طبیعت و خداوند نا توان است.

وی ادامه داد: دیدیم یک موجود بسیار ریز و نادیدنی از جایی شروع می‌شود، همه جهان را طی می‌کند و تمام مردم جهان را گرفتار می کند و معلوم شد قدرت بشر محدود است. ماه رمضان همیشه توام با خاطره‌هایی از اجتماعت و خواندن قرآن و تجمع در مساجد بود، اما امسال عبادات فردی می شود و ان شا الله اخلاص و توجه مردم و نبود معنویت در اجتماعات به یک نحوی جبران می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هم نیاز به علم و هم نیاز به معنویت داریم، بیان داشت:  ما نیاز به معنویت و علم و دانش داریم معنویت و علم و دانش دستور خداوند است دین ما دین علم و تحقیق و مراجعه به خبره‌ها و متخصصین است و اساس دین ما بر این مبانی استوار است. دین ما دین علم و تحقیق و مراجعه به خبرگان و متخصصین است. 

وی با اشاره به اینکه  دعا و معنویت باید بیش از گذشته باشد، بیان داشت: این دو دستی که خداوند بزرگ به ما عنایت کرده است باید یک دست ما به سوی آسمان و دریافت رحمت از خداوند و یک دست ما هم به سوی کار و تلاش و فعالیت هم در زمینه سلامت جامعه و هم در زمینه معیشت جامعه هر دو باشد.

*ویروس کرونا آزمونی برای کارآمدی نظام‌ها در جهان شده است

روحانی تصریح کرد: مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. همه کشورها در کنار هم در یک رقابت شدید برای سلطه و درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند.

رئیس جمهور بیان داشت: بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار و پائیز است که نمره‌ها مشخص است بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم.  

وی تصریح کرد: مهارت کادر درمان ما و تسلط و توانمندی آنها در زمینه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا روز به روز بیشتر شده استکه یک امتیاز بزرگ است که البته در کنار کار و تلاش خلوص، ‌ اخلاص، فداکاری،  وطن دوستی و ایثار در راه خداوند و ماه‌های معنویت شعبان، رجب و رمضان همه دست به دست هم داده که امروز پزشکان و پرستاران و کل کادر درمانی موفق شوند. 

رئیس قوه مجریه تاکید کرد:  آمار نشان می دهد که در هفته اول فروردین که تقریبا با سخن گفتن و اقناع مردم که از مردم خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ خوبی دادند.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما به کادر درمان و درخواست دولت و همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران پاسخ مثبت دادند، یک جهاد عظیم و مستمر در کشور ایجاد شد و همه برای مبارزه با کرونا پای کار آمدند.بخش دولتی و غیردولتی و خصوصی همه پای کار آمدند و امروز در زمینه مواد ضدعفونی کننده و شوینده و بهداشتی نه تنها توان ما نیاز داخلی را تامین کرد حتی قدرت صادرات هم داریم تا بخشی از آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد که در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند. این آمار نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس ۸۰ درصد، مسافرت با ریل و قطار ۹۶ درصد، مسافرت با هوپیما ۸۳ درصد، سفر دریایی ۹۸ درصد و تردد جاده‌ای ۶۳ کاهش پیدا کرد که این نشان از هوشیاری مردم است.

رئیس جمهور گفت: مردم ما به کادر درمان، به درخواست دولت و همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران پاسخ مثبت دادند که این خیلی مهم بود.  

*می توانیم کیت‌های تشخیص کرونا صادر کنیم

روحانی ضمن اشاره به امکان صادرات ماسک پس از فراهم کردن نیاز داخل، اظهار داشت: در زمینه کیت های تشخیص ما می توانیم در حال حاضر صادر کننده باشیم. البته نیاز داخلی به کیت تشخیص بیماری و آنتی بادی و سرولوژی هم بسیار است. اما هم می توانیم نیاز خود را تامین کنیم و در آینده نیز توانمند هستیم صادر کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فقط که مبارزه با ویروس نیست حل معضلات و مشکلات و تامین نیازمندی‌های روزمره مردم هم مهم است، گفت: کار بسیار بزرگی در کشور در حال انجام است که باید از مردم و کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند باید تشکر کرد.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن مبارزه با کرونا در کشور گفت: باز هم خروج از خانه و رفت و آمد به خانه‌های همدیگر، مخالف پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی همیشه کاسب هستند و روز تحریم کاسب تحریم و روز کرونا کاسب کرونا هستند، اظهار داشت:  افکار کودکانه و بچه گانه در ذهن اقلیت کوچکی سیر می کند که خیلی متاسفیم خط را از بیگانگان، از بیرون کشور می‌گیرند و در مورد پیشرفت و خدمات نظام تردید می‌کنند. اگر در واقعیت متصل هم نباشند اما هر چه آنها می‌گویند را تکرار می کنند و بلندگوی آنها می‌شوند و در مورد آمار، درمان و پیشرفت کشور و کارآمدی نظام  تردید ایجاد می‌کنند.

روحانی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد ایجاد تردید توسط عده‌ای در کشور، افزود:این عده همواره چه در فضای فضازی و رسانه‌های خود دنبال وسوسه هستند و مردم را به اضطراب و عدم اعتماد دعوت می‌کنند.  

وی گفت: هیچ دارویی برای درمان کرونا بالاتر از اعتماد و روحیه مردم نیست. اگر روحیه مردم و اعتماد به یکدیگر و نشاط روحی بالا باشد این ویروس کمتر اثر می گذارد. وقتی یک جامعه دچار دلهره، تاریکی و اضطراب باشد و آینده خود را تاریک، نامطمئن و بهم ریخته ببیند، تاثیر این ویروس در این شرایط بیشتر می شود.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: برخی فکر نکنند اگر در مبارزه با کرونا موفق شده ایم فقط دولت موفق شده است به همین دلیل برخی دستپاچه شده اند، البته باید توجه کنند این موفقیت در درجه اول از آن ملت است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اگر در مبارزه ویروس موفق بودیم و عملکرد ما موفقیت آمیز بود به معنای پیروزی ملت و کادر درمان ما است؛ کارمندان دولت نیز جدا از ملت نیستند همه دست به دست هم داده‌ایم این یک موفقیت و پیروزی ملی است.  

روحانی تاکید کرد: من خدمت مردم شهادت می‌دهم این دولت و دستگاه‌های اجرایی از آبان پارسال تا الان یک روز استراحت نداشته و تمام روزها مشغول کار بودند و خدا را گواه می‌گیرم نشده است من آخر وقت ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب تماس بگیرم اینها (مخصوصاً وزارت بهداشت و کشور ) در دفتر کارشان مشغول خدمت نباشند.

رئیس جمهور گفت: خدمت به مردم نعمت است و منتی نیست شکرگذاری می‌کنیم در پیشگاه خداوند. اگر بتوانیم مشکلی را حل کنیم و خدا اراده‌ای کرده باشد که به دست ما مشکلی حل شود این رحمت خداست که برای ما قرار داده شده است ما تشکر از هیچکس نمی‌خواهیم. ملت را باید به آینده خوشبین و امیدوار کنیم. چرا دنبال آن باشیم که یک جایی یک چیزی را پیدا کنیم و آن را بزرگ کنیم. رسانه‌های ماهواره‌ای به اندازه کافی هستند که مسایل را بزرگ ‌می‌کنند و دروغ بگویند دیگر به داخلی‌ها نیاز نیست در این شرایط به یاری هم بشتابیم.

وی با تاکید بر اینکه تا اینجا ما موفقیت‌های نسبی را در مقابله با بیماری ویروس کرونا به دست آوردیم، تاکید کرد: اما اگر فکر کنیم کار را تمام کردیم و این قدم‌های پایانی است حتما ضرر کردیم و ممکن است تمامی زحمات گذشته یک لحظه از دستمان برود.

روحانی افزود: این زحمت و تلاش ایام عید؛ این همه مراعات‌هایی که از جمله روز سیزده به در انجام شد، نباید هدر رود، همان روحیه را باید ادامه دهیم. این که به تدریج یک بازگشایی‌هایی شروع شد ضرورت کشور بود اما اگر این ضرورت ادامه راه مردم با اجرای پروتکل‌های بهداشتی باشد ما موفق می‌شویم که تا امروز این‌چنین بوده و مردم مراعات کردند، آمار و ارقام نشان می‌دهدما اوجی در این بیماری نداشتیم اما اگر دچار اوج شویم و فکر کنیم کار تمام است این بزرگترین مشکلی است که خدای ناکرده ممکن است در دامن ما قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ پروتکل‌های بهداشتی در این ایام، ادامه داد: خروج از خانه، تردد در خانه‌های همدیگر و هرگونه تجمع مخالف ضرورت‌های بهداشتی است، دستگاه‌ها چیزی را اعلام نکنند که در یک پیشخوان تجمع مردمی باشد این اجتماع مضر است الان امر به معروف و نهی از منکر ما این هاست.

*انتقاد روحانی از  دستگاهی که باعث تجمع مردم برای خرید سیم‌کارت شد

رئیس جمهور ضمن انتقاد از عملکرد دستگاهی که باعث شد مردم برای خرید سیم‌کارت جلوی پیش‌خوان ‌ها بروند، تصریح کرد: خود دستگاه‌ها هم باید مراقب باشند، چیزی را اعلان نکنند که در پیشخوانی مردم تجمع کنند، زیرا هنوز افکار ما قبل از کرونا است و در شرایط کرونا تصمیم نمی‌گیریم و اجتماعی درست می کنیم که مضر است.

 روحانی اضافه کرد: یکی از موارد امر معروف مردم این است که مردم را به فاصله سازی هوشمند دعوت کنیم و ترغیب کنیم و بخواهیم و مرتب نهی از منکر کنیم. نهی از منکر این اجتماعات است منکر الان این است که فکر کنیم شرایط شرایط قبل از کروناست نه ما هنوز در شرایط کرونا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تا امروز هیچ دانشمند و مرکز درمانی نتوانسته پیش بینی کند که بشر کی از کرونا خلاص می‌شود، گفت: اگر می‌شد پیش‌بینی کرد خوب بود؛ اما این ویروس ناشناخته است، امروز یک تصمیم می‌گیرند فردا تغییر می‌یابد به دلیل این که هنوز در حال سعی و خطا در برخی امور هستند چون روشن نیست. ممکن است این بیماری یک ماه رو به روی ما باشد ممکن است ده ماه و یا ممکن است تا آخر سال باشد.

روحانی تاکید کرد: تا زمانی که بشر به درمان قطعی برای این بیماری نرسد، این شرایط وجود دارد پس تا ماه‌های آینده زندگی ما باید زندگی در فضای کرونا باشد همه احتیاط‌های لازم را انجام دهیم.

*هنوز در چند استان مشکل داریم

رئیس قوه مجریه بیان داشت: ما هم در کارهایی که تا امروز شروع کردیم، احتیاط کردیم و اصول علمی و بهداشتی را مدنظر قرار داریم. این در اختیار مردم عزیز و بزرگوار ماست اگر مردم همه اصول بهداشتی را مراعات کنند با پیشگیری جلو می‌رویم.

وی بیان داشت:  بعضی از استان‌ها روند صعودی بود که در روزهای اخیر مقداری پایین آمده و شرایط فرق کرده است و البته ما هنوز در چند استان مشکل داریم که باید مراقبت بیشتری داشته باشیم تا از این مسئله عبور کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تمام جهان از لحاظ اقتصادی و اداره کشور دچار مشکل شده است، اظهارداشت: چه کسی فکر می کرد که یک ویروس این گونه بتواند اقتصاد را بالا و پایین کند و پیش بینی‌های اقتصادی را از بین ببرد.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت، بیان داشت: در بعضی از امور مثل سفر و گردشگری و حمل و نقل چه شرایط ویژه ای در دنیا ایجا کرده است. شرایط امروز در نفت و فروش و قیمت آن کم نظیر بوده است که در عرض چند ماه این گونه سیر نزولی در قیمت و درخواست نفت در دنیا داشته باشیم. 

روحانی گفت: همه کشورهای نفت خیر از جمله ما همه دارند ضرر می کنند. البته  ضرر بعضی‌ها خیلی بالا است و ضرر ما خیلی کمتر است چرا که ما نفت نمی‌بریم. امروز دیدم که بعضی‌ها تیترهایی را انتخاب کردند مثل این که این اتفاق یک موفقیت بزرگ برای ما بوده و یک شکست بزرگ برای بعضی است در حالی که برای همه مشکل ایجاد کرده است.هر کشوری بیشتر به نفت خام متکی بوده‌است شرایط آن سخت‌تر شده است. اما چون اتکا ما به نفت خواسته یا ناخواسته یا با اراده خود یا با تحمیل دشمن کمتر شده است حتما خسارت‌های ما کمتر خواهد بود.

وی بیان داشت: در بورس در هفته‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد در زمینه شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و در روزها و هفته‌های آینده قدم مهمی از سوی وزارت اقتصاد برداشته خواهد شد.

روحانی گفت: سهامی را به صورت واحدهای ETF آماده کرده‌اند و سهام بانک‌ها و بیمه‌های مهم به صورت ترکیبی عرضه می‌شود و هر کسی می‌تواند تا ۲ میلیون تومان سهام خریداری کند. هم‌چنین در هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی در بورس برای مردم خواهیم بود. امسال سال جهش تولید است و یکی از راه‌ها این است که بانک‌ها، بازار سرمایه و بازار کار فعالیت درست داشته باشند. آمار اشتغال ما تا قبل از کرونا خوب بوده است. در آمار اسفند ماه سال گذشته، ۱.۷ واحد درصد بیکاری کاهش یافته است اما می‌دانیم که سال جدید در فصل بهار شرایط خاص داریم تا بیکاری‌ها را به نحوی جبران کنیم.

 * رییس‌جمهوری، مردم کشورش را به اغتشاش دعوت می‌کند

وی اظهار داشت:  همه چیز در سایه وحدت و یکپارچگی به دست می‌آید. کشور چند پاره به جایی نمی‌رسد. دیدیم که رییس جمهور یک کشور در این شرایط مردم را به اغتشاش دعوت می‌کند و علیه فرمانداران قانونی، مواضع سخیف وضع می‌کند.

روحانی تصریح کرد: معلوم است این کشور در درمان بیکاری به هم ریخته و گرفتار هستند. یک روزی خودشان را همه کاره دنیا می‌دانستند حالا گرفتارترین در دنیا هستند. ما باید از این شرایط درس بگیریم. یک بهانه‌ای جزیی پیدا کنیم یا یک بنده خدایی گزارش اشتباهی داده است که خود مولف فهمیده اشتباه کرده و آمده عذرخواهی کرده است اما باز شما دنبال آن اشتباه افتاده‌اید.

رئیس جمهور گفت: رقابت انتخاباتی سال ۹۶ سه سال است که تمام شده است. سال بعد، انتخابات است. انتخابات مجلس هم که تمام شده است. همه باید برای کشور و ملت کار کنیم. سال آینده شروع کنید به رقابت.اگر کسانی لازم می دانند بگذارند سال آینده هست البته هیچ وقت دعوا و رقابت ناسالم و غیراخلاقی خوب نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 19 اردیبهشت 99، کد مطلب: 13990203000257: www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین