پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کمپینی مردمی تحت عنوان «اعتراض به ناداوری‌های مسابقات کشتی المپیک» شكل گرفته تا اعتراض جامعه ایران به گوش مسئولان ورزش جهان برسد

شعارسال: در رقابت‌های المپیک 2016 ریو، شاهد ناداوری و حق‌کشی‌های بسیاری بودیم، به‌خصوص در رشته کشتی که ورزش ملی ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید. داوران در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی به راحتی رضا یزدانی، «پلنگ جویبار» را قربانی کردند تا دستش از مدال کوتاه بماند.

در کشتی فینالِ حسن یزدانی با حریف روس تا توانستند به حریف ارفاق کردند و اگر توانایی‌های یزدانی به کمکش نمی‌آمد بی‌تردید طلا را از چنگ ایران خارج می‌کردند.

در کشتی فرنگی هم داوران کم حق‌کشی نکردند. در رقابت امید نوروزی، تلاش‌های نماینده ایران از سوی داوران دیده نشد تا امتیاز به حساب حریف گرجستانی ریخته شود. در کشتی سعید عبدولی و حبیب‌الله اخلاقی هم به ناحق به فرنگی‌کاران ایران اخطار دادند و امتیاز به رقبا.

از همین رو کمپینی مردمی تحت عنوان «اعتراض به ناداوری‌های مسابقات کشتی المپیک» شكل گرفته است تا با حمایت علاقمندان به کشتی و معترضین به نتایج المپیک، اعتراض جامعه ایران به گوش مسئولان ورزش جهان برسد و مانع تکرار چنین اتفاقات تلخی برای ورزشکاران و ورزش ایران در رویدادهای بین‌المللی شود.

این کمپین نه تنها صدای اعتراض مردم ایران بلکه تمام کشورهایی است که در بازی‌های المپیک 2016 ریو، از داوری‌های نادرست ضربه خوردند، برای همین از توماس باخ درخواست دارد تا به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با داوران و افراد خطاکار برخورد کرده و مانع تکرار اتفاقات اینچنینی -که روح المپیک را زیر سؤال می‌برد- شود.

مردم معترض با پیوستن به این كمپین، از نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی هم درخواست دارند تا برابر مافیای داوری ایستادگی کرده و اجازه ندهد تا افراد یا گروهی خاص با اعمال نفوذ در داوری‌ها و تغییر نتایج مسابقات، زیبایی‌های ورزش کشتی را با زشتی به مردم دنیا نشان داده و زمینه‌ساز خروج ورزش کهن کشتی از المپیک شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 8شهریور1395، کدخبر: 215020: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین