پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
اسحاق جهانگیری مصوبه ۲۷ فروردین ماه هیئت وزیران در خصوص نرخ تعرفه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی را به سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی نظام تضخیص صلاحیت کارشناسان و مشاوران، ابلاغ کرد.
شعارسال: معاون اول رئیس‌جمهور نرخ جدید تعرفه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.
 
*** نرخ جدید تعرفه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی
 
 اسحاق جهانگیری مصوبه ۲۷ فروردین ماه هیئت وزیران در خصوص نرخ تعرفه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی را به سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی نظام تشخیص صلاحیت کارشناسان و مشاوران، ابلاغ کرد.
 
بر اساس این ابلاغیه از سوی معاون رئیس جمهور تعرفه خدمات کارشناس عالی ساعتی ۹۱ هزار و ۵۰۰ تومان، کارشناس خبره ساعتی ۷۳ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد ساعت ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان، کارشناس پایه ساعتی ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان و کارشناس ساعتی ۲۱ هزار و ۹۶۰ تومان تعیین شده است.
 

*** شیوه محاسبه حق‌الزحمه هیئت کارشناسی
 
 در تبصره ۶ تعرفه دستمزد کارشناسی مصوب سال ۱۳۹۲ آورده شده که اگر کارشناسی توسط چند کارشناس رسمی از یک رشته کارشناسی انجام شود از حق الزحمه کارشناسی محاسبه شده طبق ماده یازده تعرفه، سی درصد کسر می شود.
 
مفهوم این تبصره این است که اگر کارشناسی یک ملک یک میلیارد تومانی توسط یک کارشناس رسمی ساختمان انجام شود حق الزحمه ی کارشناسی آن ۱۵۹۰۰۰۰ تومان و اگر توسط یک هیات کارشناسی سه نفره که هر سه کارشناس رسمی راه و ساختمان باشند انجام شود حق الزحمه کارشناسی برای هیات کارشناسی برابر ۱۵۹۰۰۰۰*۳*۷۰%  می شود.
 
ارقام فوق مربوط به تعرفه حق الزحمه سال ۱۳۹۲ بوده و در تعرفه دستمزد کارشناس رسمی مصوب سال ۱۳۹۸، حق الزحمه کارشناسی یک ملک با ارزش ۱ میلیارد تومان برابر ۱٫۷۴۰٫۰۰۰ تومان می باشد.
 
این بند طبق تفسیر واضح اکثر کارشناسان رسمی به این موضوع اشاره داشت که اگر مثلا ارزیابی ارزش یک هتل معین در شهر تهران یا شیراز توسط دو نفر کارشناس رسمی ساختمان و یک کارشناس رسمی تاسیسات ساختمانی انجام شود،
 
  حق الزحمه برابر ماده ۱۱ تعرفه و بدون کسر سی درصد می باشد،چون هیات از یک رشته کارشناسی نبودند اما ظاهرا اکنون کانون کارشناسان رسمی تهران تفسیر جدیدی را برای تعرفه ی سال ۱۳۹۲ ارائه نموده است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری صنایع  ،تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت   1399،کدخبر:  168032،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین