پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
بعد از آلمان اکنون نوبت فرانسه است که کارآیی مذاکرات اروپا و آمریکا بر سر پیمان تجارت آزاد ترانس آتلانتیک را زیر سوال ببرد.

شعارسال: «ماتیاس فکل» وزیر تجارت فرانسه در اظهار نظری از لزوم توقف دور فعلی مذاکرات پیمان تجارت آزاد «ترانس آتلانتیک» (TTIP) و برنامه ریزی برای آغاز دور جدید و متفاوتی از مذاکرات در این زمینه سخن گفت.

وی همچنین از قصد خود برای در میان گذاشتن این پیشنهاد با دیگر وزرای اتحادیه اروپا در اجلاسی که قرار است در اواخر ماه میلادی آینده (سپتامبر) در «براتیسلاوا» پایتخت کشور اسلوواکی برگزار شود، خبر داد.

این در حالی است که «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان به‌ عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا نیز روز یکشنبه از شکست مذاکرات بر سر پیمان ترانس آتلانتیک سخن گفته و دلیل آن را عدم موافقت اروپایی ها با برخی خواسته‌های آمریکا عنوان کرده بود.

ترانس آتلانتیک پیمان تجارت آزاد میان آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا است حال آنکه سه سال مذاکره پیاپی نتوانسته منجر به حل‌وفصل اختلافات متعدد در این زمینه ازجمله مشکلات مربوط به ایمنی محیط‌زیست شود و منتقدان نیز بر این باورند که این پیمان، قدرت بیش‌ازحدی به شرکت‌های چندملیتی در زمینهٔ نادیده گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان و کارگران می‌دهد.

حامیان تجارت آزاد ایالات‌متحده و اروپا نیز به منافع اقتصادی که این معاهده برای هر دو طرف دارد چشم دوخته‌اند. وزرای تجارت اتحادیه اروپا در اجلاس براتیسلاوا بازهم درباره این موضوع بحث خواهند کرد.

رأی انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا بر ابهام در خصوص سرنوشت این طرح تجاری افزوده است؛ با این‌ حال بروکسل به نمایندگی از تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در این مذاکرات با طرف آمریکایی گفت‌وگو می‌کند. رأی مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا چشم‌انداز به نتیجه رسیدن این طرح در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری اوباما را با تردید زیادی مواجه ساخته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9شهریور1395، کدخبر: 3756396: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین