پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
هانیه گرائیلی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: باید به این نکته توجه کرد که در جامعه اسلامی که ادعای حکومت دینی داریم و مدعی هستیم سیاست ما عین دیانت ماست در کسب قدرت چقدر اخلاق را مدنظر داریم؟!

شعار سال :عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: باید به این نکته توجه کرد که در جامعه اسلامی که ادعای حکومت دینی داریم و مدعی هستیم سیاست ما عین دیانت ماست در کسب قدرت چقدر اخلاق را مدنظر داریم؟!

«هانیه گرائیلی»، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب و کارشناس مسائل سیاسی، در واکنش به اختلافات درونی جریان‌های سیاسی که بعضا به قدرت دست یافتند و برخی در راه رسیدن به آن ناکام ماندند، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: سیاست، هنر استفاده از قدرت است. طبیعی است که جریان‌های سیاسی برای اعمال سیاست‌های مدنظر خود بخواهند در جایگاه قدرت قرار بگیرند و به نوعی کسب قدرت کنند که از آن طریق بتوانند، اصول مد نظر را در کشور وضع کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به همین جهت نمی‌شود خرده گرفت چرا جریان‌های سیاسی در مسیر کسب قدرت هستند. باید به این نکته توجه کرد که در جامعه اسلامی که ادعای حکومت دینی داریم و مدعی هستیم، سیاست ما عین دیانت ماست در کسب قدرت چقدر اخلاق را مدنظر داریم؟!

گرائیلی کشمکش‌هایی که صرف به قدرت رسیدن بدون ملحوظ نمودن منافع و آرامش مردم است را غیرمنصفانه دانست و تصریح کرد: باید از سیاست ماکیاولی که در دنیا به هر حال مرسوم است، عدول کنیم. اما متأسفانه در کشور شاهد این قضیه هستیم افرادی که مدعی هستند در حکومت دینی باید اقتضائاتش به نحو احسن انجام شود و براساس اعتقادات دینی که داریم، باید خط‌مشی را سیاست‌گذاری کنیم، سر کوچک‌ترین مسئله بدون در نظر گرفتن منافع ملی جدل می‌کنند و بعضا به سطح جامعه نیز می‌کشانند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: آنچه می‌توانم بگویم این است که افراد در یک جریان سیاسی می‌توانند نظر خودشان را داشته باشند. هر چند ادب تشکیلاتی حکم می‌کند که در آخر به نظر اکثریت احترام بگذارند. من معتقدم تضارب آرا باعث رشد و تعالی یک جریان سیاسی می‌شود. بهرحال جوهر و خمیرمایه اصلی یک جریان سیاسی اندیشه است بنابراین اگر اختلاف نظر یا دیدگاهی در جریانی به چشم می‌خورد، نباید به حساب این بگذاریم که جریان تضعیف شده است، اتفاقا اگر تضارب آرا به درستی اتفاق بیافتد، باعث تقویت یک جریان می‌شود. بنابراین اعتقاد ندارم با استعفای یک فرد یا ابراز نظر افراد مختلف در حوزه‌های متفاوت دچار تزلزل شدیم. اما آنجایی می‌توانم بگویم که ضعف ما جدی است که ما سرمایه اجتماعی‌مان را از دست داده داشته باشیم.

گرائیلی ضمن اشاره به نقش شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته، خاطرنشان کرد: این انتخابات نشان داد حتی اگر شورای عالی سیاست گذاری به جمع بندی لیست دیگری می‌رسید حتی اگر داوطلبین جریان اصلاح‌طلب تائید صلاحیت می‌شدند، معتقدم باز همان لیست رأی نمی‌آورد چراکه اقبال جامعه به جریان‌های سیاسی کم شده و از دعواهای سیاسی خسته شده است. این نکته به قدری مشهود است که شما در یک گفتگوی کوتاه با افراد عادی در جامعه می‌توانید ارزیابی کنید و متوجه ‌شوید عموم مردم اقبالی به جریان های سیاسی ندارند.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه «مردم از جریانات سیاسی گذشته‌اند» اظهار کرد: زمانی جریان اصلاح طلب می‌تواند یک جریان موفق باشد که در جذب سرمایه‌های اجتماعی دوباره تلاش کند. اینکه به هر قیمتی فقط در مناصب دولتی بمانیم و نتوانیم، درست به مردم خدمت کنیم قطعا که نمی‌توان نظر مردم را جلب کرد.

گرائیلی در خصوص اختلافات درونی اصولگرایان پس از کسب قدرت اظهار کرد: مسئله این افراد کسب قدرت بیشتر است. طبیعی است که کسب قدرت بیشتر اختلافات را بارزتر می‌کند اما اینکه بگوئیم چون چنین شعاری دادند، حالا نباید سر ریاست قوه دعوا کنند، خارج از انتظار است ضمن اینکه قبل از این هم اینها اختلافات زیادی داشتند و به نوعی می‌شود گفت به اجبار به ائتلاف رسیدند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآور شد: بنابراین بدیهی بود که اینها بعد از رأی آوری همچنان اختلافات را داشته باشند کما اینکه بعد از دست‌یابی به قدرت، بعضا اختلافات ریشه‌دارتر و عمیق‌تر شود علی‌ای‌حال همه کنشگران سیاسی خیر و منافع مردم را در نظر بگیرند که رضایت مردم رضایت خداوند متعال را حتما در پی خواهد داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:15اردیبهشت1399،کد خبر: 996756،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین