پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی فنلاند که در سفر به این کشور صورت گرفت، بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تغییر در رفتار و سبک زندگی تاکید کرد.

شعار سال: علی اکبر سیاری همچنین یکی از اقدامات موثر فنلاند در حوزه سلامت را ثبت اطلاعات مربوط به سلامت افراد از سال 1972 میلادی بیان کرد و گفت: اقدامات این کشور در حوزه سلامت، مبتنی بر تحقیق و شواهد بوده است به طوری که در یکی از مراکز تحقیقاتی خود 1400 محقق فعالیت می کنند که 46 درصد آنها در حد PHD هستند.

وی افزود: در این کشور سالانه حدود 760 مقاله علمی منتشر می شود که خود نشان دهنده این است که اقدامات در این کشور بر مبنای شواهد و تحقیق صورت می گیرد.

سیاری ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما هم اقدامات مبتنی بر شواهد و تحقیق انجام می شود و توانسته ایم عوامل خطر ابتلا به بیماری ها و علت مرگ را شناسایی کنیم.

وی همچنین گفت: کشور فنلاند از طریق ارائه برنامه های گسترده آموزشی در سطح مدارس و مهدهای کودک و تغییر برنامه های آموزش و پرورش توانسته است تغییر سبک زندگی را در میان افراد جامعه ایجاد کند.

وی بر لزوم تغییر رفتار و سبک زندگی مردم تاکید کرد و گفت: تغییر عادات و رفتار کار مشکلی است و نیاز به زمان دارد تا بتوان به صورت تدریجی عادات و رفتار را تغییر داد؛ کشور فنلاند از طریق اطلاع رسانی توانسته است به صورت تدریجی عادات و سبک زندگی مردم را تغییر دهد.

سیاری گفت: در کشور ما هم تغیر رفتار و سبک زندگی از طریق رسانه ها از جمله صدا و سیما و نیز آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی استمرار و مدیریت کنترل بیماری های غیرواگیر را مهم دانست و گفت: همچنین تامین منابع مالی، حمایت و مشارکت دولت و بخش خصوصی و جامع بودن برنامه ها باعث شده تا کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور فنلاند موفق باشد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395، کد مطلب: 82214485:www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین