پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
دکتر آبتین حیدرزاده گفت:به دلیل اینکه از شب گذشته به ما اطلاع داده شد که تعدادی از کودکان در آستارا مبتلا به بیماری گوارشی اسهال و استفراغ شدند، در رأس هیأتی متشکل از معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، برای بررسی ابعاد این حادثه در این شهرستان حضور یافتیم.

شعار سال:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، گفت: از روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) تعدادی کودک با علایم گوارشی اسهال و استفراغ به اورژانس و مراکز درمانی آستارا مراجعه کرده اند که تاکنون ۱۴ نفر از آنها بستری شده اند.

دکتر آبتین حیدرزاده، لحظاتی پیش و در جریان بازدید از بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا، اظهار کرد: به دلیل اینکه از شب گذشته به ما اطلاع داده شد که تعدادی از کودکان در آستارا مبتلا به بیماری گوارشی اسهال و استفراغ شدند، در رأس هیأتی متشکل از معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، برای بررسی ابعاد این حادثه در این شهرستان حضور یافتیم.

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید، گزارشی کامل توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا و رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی این شهر مرزی و بندری در خصوص وضعیت بیماران، سوابق، تماس ها و محیط زندگی آنها ارائه شد، ادامه داد: محیط زندگی برخی از بیماران مورد بازدید قرار گرفت و به نتایجی دست یافته ایم و باید آزمایش ها در این زمینه برای دستیابی به نتیجه نهایی تداوم یابد.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه آزمایش ها از بیماران و محل زندگی آنها گرفته و برای آزمایشگاه مرکزی در رشت ارسال شده است، افزود: آنچه که مشاهده می شود، امروز (جمعه ۲۶ اردیبهشت) بستری جدیدی را از کودکان نداشتیم و چند بیمار بزرگسال نیز مراجعه کرده اند که گمان می زنیم، تاریخ ابتلای آنها در یک روز باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کودکان زودتر بیماری را نشان می دهند، خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید که نمای طغیان این بیماری چگونه است تا بهتر بتوانیم اعلام نظر کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه پیش بینی می شود، این بیماری از انواع ویروس ها نشأت گرفته است و به طور قاطع می گوییم که هیچ ارتباطی بین این بیماری و کرونا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارتباط بیماری ها با کرونا از نگرانی های امروز مردم است، ضمن تأکید بر اینکه آزمایش های کرونا از همه بیماران گرفته شده است، تصریح کرد: این بیماران علایم تنفسی ندارند و شرایط و تماس ها نشان گر این است که هیچ ارتباط مستقیمی بین این افراد با بیماران کرونایی وجود نداشته است.

آهک پاشی مناطقی که فاضلاب رهاسازی شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در بخش دیگر سخنان خود به بازدیدها و برگزاری جلسه صبح تا ظهر امروز با حضور مسئولان فرمانداری، روسای آب و فاضلاب و سایر دست اندرکاران اشاره کرد و توضیح داد: در بخش هایی از شهر نیز فاضلاب رها شده است و از همین لحظه عملیات آهک پاشی در آن مناطق نیز آغاز شد تا طغیان این بیماری جدید کنترل شود.

وی ادامه داد: در این بازدید از مسئولان آب درخواست شد تا میزان کلر آب را بالا ببرند و این از کارهایی است که در اینگونه شرایط بر اساس استانداردهای جهانی انجام می شود.

وی اضافه کرد: مردم سبزیجات، میوه جات و به خصوص میوه هایی که شستن آنها سخت است مثل توت فرنگی را نیز به خوبی شستشو داده و اصول بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده، در ادامه از بستری ۱۴ کودک در بیمارستان شهید بهشتی آستارا از روز سه شنبه تاکنون خبر داد و یادآور شد: از بزرگسالان نیز بستری نداشتیم و همه آنها به شکل سرپایی نیز درمان شدند.

وی در پایان با بیان اینکه اینگونه بیماری ها در بزرگسالان خفیف تر هستند و از بامداد امروز نیز فرد جدید در رابطه با این بیماری بستری نشده است، خاطرنشان کرد: همه کادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بهورزها، مراقبین بهداشت، پزشکان خانواده و سایر دست اندرکاران در آستارا پیگیر این هستند که اگر بیماران جدیدی مراجعه کنند، ضمن درمان، برای مطالعه بیشتر معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، از روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت)، تعدادی از کودکان بین ۲ الی ۷ سال در شهرستان مرزی بندر آستارا به دلیل نوعی بیماری گوارشی که با استفراغ و اسهال همراه است، به مرکز اورژانس و درمانگاه های شهرستان مراجعه کرده اند که بالغ بر ۱۴ نفر بستری شدند.

شعار سال، بااندکی تخلیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ 26 اردیبهشت 1399، کدخبر: 549278،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین