پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۷۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: نرخ دلار را در بازار، عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، ممکن است آنقدر فشار عرضه افزایش یابد که دلار به کمتر از ۱۵ هزار تومان هم برسد.

شعار سال: شهاب قربانی دبیر کل کانون صرافان ایران، درباره ترفند برخی از دلالان در خرید سهمیه ارز افراد حقیقی از صرافی‌ها از طریق ارائه چندین کارت ملی اظهار کرد: هر فردی یکبار می‌تواند با ارایه مدارک از سهمیه ارزی ۲ هزار دلاری خود استفاده کند، اما تمام راه‌های دور زدن مقررات برای دلالی در خرید سهمیه ارزی را مسدود کرده‌ایم به طوری که متقاضیان باید خودشان با داشتن مدارک از جمله کارت ملی حضور داشته باشند و وجه از حساب خود این افراد انتقال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یک دلال نمی‌تواند با داشتن چند کارت ملی و با یک حساب بانکی نسبت به خرید سهمیه ارزی افراد اقدام کند.

دبیر کل کانون صرافان ایران تاکید کرد: صرافی‌های تضامنی کارت ملی شخص، دریافت از حساب خود شخص و حضور متقاضی و شماره تلفن همراهی که در مالکیت شخص متقاضی باشد را برای ارایه سهمیه ارزی الزامی می‌دانند و در صورت طی این فرایند سهمیه ارزی به افراد اختصاص می‌یابد.

قربانی افزود: این سیاست بانک مرکزی بوده تا حداقل نیاز هر شخص حقیقی به ارز در طول یک سال برطرف شود و اگر فردی ارز مازاد بخواهد باید آن را از بازار آزاد تهیه کند.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای ارز به دلیل از سرگیری مراودات تجاری اظهار کرد: در چند ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در مراودات تجاری تاخیری رخ داد و با از سرگیری این روابط، شاهد انباشت حجم تقاضا در بازار هستیم، اما به تدریج التهاب بازار در حال تخلیه است و تا تیرماه که موعد انجام تعهد صادرکنندگان برای بازگرداندن ۲۰ میلیارد دلار است، بازار ارز به تعادل می‌رسد.

دبیر کل کانون صرافان ایران در پاسخ به این سوال که ممکن است نرخ تعادل دلار حدود ۱۵ هزار تومان باشد، گفت: نرخ دلار را در بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، ممکن است آنقدر فشار عرضه افزایش یابد که دلار به کمتر از ۱۵ هزار تومان هم برسد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار 3    خرداد    99، کد خبر:    451813، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین