پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
زهره سادات لاجوردی گفت:همانطور که اما(ره) فرمودند، مجلس باید در راس امور باشد و این یکی از شاخصه‌های مجلس در تراز انقلاب اسلامی است، ولی متاسفانه امروز مجلس را در راس امور نمی‌بینیم و این نهاد مهم تاثیرگذاری و نقش آفرینی خود را در برخی از مسائل مهم و زمان‌های خاص تا حد زیادی از دست داده است.

شعار سال: زهره سادات لاجوردی منتخب مردم تهران،ری شمیرانات و اسلامشهر  اظهار داشت: همانطور که اما(ره) فرمودند، مجلس باید در راس امور باشد و این یکی از شاخصه‌های مجلس در تراز انقلاب اسلامی است، ولی متاسفانه امروز مجلس را در راس امور نمی‌بینیم و این نهاد مهم تاثیرگذاری و نقش آفرینی خود را در برخی از مسائل مهم و زمان‌های خاص تا حد زیادی از دست داده است.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس جدید یکی از برنامه‌های جدی و اولویت‌دار احیای نقش مجلس و جایگاه آن خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این حوزه یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار، نقش مدیریت مجلس و هیئت رئیسه آن، به ویژه توانایی‌ها و اهتمام کسی است که مدیریت این قوه را بر عهده می‌گیرد.

منتخب مردم تهران اظهار داشت: انتخاب یک مدیر قوی، متعهد و کاردان و مسلط به امور قانونگذاری و نظارتی که دو حوزه مسئولیت مجلس هستند، و کسی که متعهد به نظام شورایی باشد سبب خواهد شد تا مجلس جایگاه کارکرد صحیح خود را بازیابد.

زهره سادات لاجوردی با تاکید بر اینکه این موضوع هم فکری و همکاری همه نمایندگان را می‌طلبد و انتظار داریم فردی که به کرسی ریاست تکیه خواهد زد پایبند به نظام شورایی باشد و همه نمایندگان را هم تراز و یکسان ببیند و یک عده خاص برای مجلس تصمیم نگیرند، گفت: مشورت در اسلام امری سفارش شده است و مجلس همانطور که از نامش پیداست باید محل شور و همفکری باشد نه تک روی.

منتخب مردم تهران با اشاره به تقارن آغاز به کار مجلس یازدهم با گام دوم انقلاب و یادآوری اینکه این مهم باید نقشه راه نمایندگان باشد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و مردم مطالبات و انتظاراتی از این مجلس دارند که باید توسط نمایندگانشان برآورده شود، لذا زمانی برای آزمون و خطا نداریم و باید با مطالعه و برنامه عمل کنیم و انشاءالله با همت همه نمایندگان بتوانیم مجلسی انقلابی و در تراز نظام جمهوری اسلامی رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: اگر مجلس را به جایگاه اصلی خودش برگردانیم و توجه داشته باشیم که همه نمایندگان به یک اندازه اختیار و حق دارند و اگر بحث نظارت که یکی از دو وظیفه اصلی مجلس است پیگیری شود بسیاری از مشکلات امروز و تخلفات و انحرافات رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز برخی مفاسد و جرایم و تخلفات از سوی شماری مدیران دولتی و نمایندگان رخ داده و منجر به محکومیت آنها شده، که اتفاقی اسف بار است، اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای خود را خواص دیدند و برای خودشان سهم ویژه از بیت المال قائل شدند و بجای خدمت‌گذاری رانت خواری و فساد کردند که علاوه بر محاکمه این افراد توسط دستگاه قضایی، سبب شد عده زیادی از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شوند. بنابراین ضروری است در امر نظارت درونی مجلس هم اصلاحات جدی صورت گیرد و یک حساسیت ویژه در مورد حذف زمینه‌ها و بسترهای انحراف بوجود آید.

زهره سادات لاجوردی اصلاح آیین نامه داخلی و نظام مدیریت مجلس را از برنامه‌های در اولویت نمایندگان مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: نباید کسی یا کسانی در مجلس خود را ویژه ببینند. اختیارات و حقوق و وظایف همه نمایندگان یکسان و برابر است، و با توجه به اینکه مجلس یازدهم اکثریت با نمایندگان انقلابی و با روحیه جهادی است باید برخی از امکانات که در ادوار قبل برای خودشان دیده بودند برداشته شود و زمینه برای کشیده شدن نمایندگان به فساد بسته شود.

وی با بیان اینکه به حمدالله بین کسانی که برای ریاست مجلس مطرح هستند این ویژگی‌ها و توانایی انجام این اصلاحات وجود دارد، گفت: برای انتخاب از میان مدیر و رئیس مجلس به پیشینه، پرونده انقلابی و سوابق مدیریتی آنها و قدرت و تجربه شان در امور اجرایی و آشنایی به امر قانونگذاری در سطح کلان توجه کنیم.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری قدس آنلاین، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1399،کدخبر:705963،www.qudsonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
اینطور که به نظر میاد و خود نماینده ها هم اظهار دارند،وضعیت مجلس زیاد خوب نیست که همه اصرار دارند مجلس جایگاه و ارزششو دوباره به دست بیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین