پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان سایر کشورهای اسلامی، با وجود منع حضور ملت ایران در فریضه حج، باید حج امسال را به برائت از مشرکین و فریاد علیه دشمنان اسلام و حکام سعودی تبدیل کنند.

شعار سال: آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان در ایام مراسم حج، اظهار کرد: حج مظهر قیام الهی امت اسلامی برای حرکت به سمت احیای تمدن نوین اسلامی است. مسلمانان در حج بر پایه توحید، برادری اسلامی، تولید اقتدار اسلامی و شناخت عمیقی که از جهان اسلام اعم از نقاط قوت و ضعف پیدا می‌کنند، باید درمقابل دشمنان مسلمین متحد و یکپارچه عمل کنند.

وی افزود: متاسفانه فرصت الهی و ظرفیت بین‌المللی حج و خانه خدا اسیر حکام طاغوتی آل سعود و مفتیان متحجر و خیره سری شده است که در حق امت اسلامی فرصت سوزی کرده و در مسیر راهبردهای آمریکا و صهیونیسم عمل می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صد عن سبیل الله و منع ملت ایران برای اقامه فریضه حج توسط آل سعود یک گناه نابخشودنی است که امت اسلامی و حج گذاران کشورهای دیگر باید اصلاح آن را از این رژیم ظالم مطالبه کنند. مسلمانان باید این سوال کلیدی را مطرح کنند که چرا علیرغم جنایت گسترده سال گذشته در صحرای منا و با وجود اینکه ملت و دولت جمهوری اسلامی برای انجام مراسم حج امسال آماده بودند، آل سعود مردم ایران را از حضور در مراسم حج منع کرد؟

آیت الله کعبی تاکید کرد: صد عن سبیل الله ضمن اینکه یک گناه نابخشودنی محسوب می‌شود، یک جرم و تجاوز از حقوق الهی در اقامه حج برای بخشی از امت اسلامی است که آل سعود مرتکب شده است. نباید به سادگی از این جرم گذشت.

وی اظهار کرد: اگر ظرفیت‌های بین‌المللی حج در قرآن کریم را مورد توجه قرار دهیم، باید از حج در مسیر آگاه سازی و شبکه‌سازی بین‌المللی جهت ابراز تبری از دشمنان اسلام و حرکت به سمت احیای امت اسلامی، شناخت رهبری الهی و مقاومت و تلاش برای حل مشکلات جوامع اسلامی و اصلاح اوضاع جهان استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مانع بزرگ احیای ظرفیت بین‌المللی حج حکام طاغوتی، مستبد، خیره سر و جنگ طلب آل سعود هستند، تاکید کرد: به عنوان مثال یکی از راهکارهای مطالبه‌گری از آل سعود و پیگیری مساله حج اقدامی است که ۲۰۰ نفر از علمای اهل سنت اخیرا در یک کنفرانس در چچن انجام دادند. این تعداد از علمای اهل سنت، که علمای الازهر هم در بین آنها بودند، هفته گذشته در این کنفرانس اعلام کردند اهل سنت چه کسانی هستند و مسیر خودشان را از وهابیت جدا کردند.

آیت الله کعبی افزود: این تعداد از علما در این کنفرانس تاکید کردند وهابیت و سلفی تکفیری خارج از دایره اسلام و اهل سنت هستند و تکفیری ها را خوارج زمانه نامیدند. در این کنفرانس شاخص های اهل سنت تعیین شد یعنی از لحاظ اعتقادی اشعری مسلک، از لحاظ مذهبی وابسته به یکی از مذاهب چهارگانه اهل سنت و از لحاظ علمی وابسته با الازهر، جامعه مغرب، تونس یا جامعه الزیتونه باشند. علمای اهل سنت همچنین مرجعیت فکری وهابیت را بعنوان یک مرجعیت خارجی و ضد امت اسلامی معرفی کردند. این همایش یک نوع بیداری نوینی است که در جهان اهل سنت ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه اهل سنت باید بدانند وهابیت تکفیری با پشتوانه حکام آل سعود در حال نابود کردن امت اسلامی است، تصریح کرد: وهابیت و آل سعود یک فتنه پیچیده ای در امت اسلامی ایجاد کردند و جهان اسلام را اسیر فتنه پیچیده خود ساختند و با دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیسم بطور علنی هم‌پیمان شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز باید بر مظلومیت کعبه و بیت‌الله الحرام گریست. مسلمانان سایر کشورهای اسلامی، با وجود منع حضور ملت ایران در فریضه حج، باید حج امسال را به برائت از مشرکین و فریاد علیه دشمنان اسلام و حکام سعودی تبدیل کنند.

آیت الله کعبی گفت: آل سعود با راهبرد جنگ نیابتی در جهان اسلام همه پل‌های پشت سر خود را خراب کرده است و به نیابت از آمریکا و صهیونیسم سیاست جنگ افروزی بویژه کشتار مردم یمن و فشار بر ملت بحرین را در پیش گرفته است. حکام سعودی همچنین با پول‌های امت اسلام یک بازار خرید برای اسلحه‌های دشمنان بر ضد مسلمانان ایجاد کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395، کد مطلب: 3761619:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین