پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
سمیه رفیعی گفت:مسئله جمعیت یکی از موضوعات استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است و به این دلیل، دولت‌ها حق ندارند با نگاه کوتاه مدت به این موضوع نگاه کنند.

شعار سال:سمیه رفیعی در واکنش به مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر اینکه موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به‌تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود، اظهار کرد: مسئله جمعیت یکی از موضوعات استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است و به این دلیل، دولت‌ها حق ندارند با نگاه کوتاه مدت به این موضوع نگاه کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نگاه به مسائل اساسی کشور باید بلندمدت، کلان و راهبردی باشد و همان‌طور که گفته شد به دلیل استراتژیک بودن مسائل کلان کشور، دولت‌ها باید برنامه‌ریزی‌ها و راهکارهای خودشان را دقیقاً منطبق با تصمیمات راهبردی بنا کنند، بی‌تفاوتی نسبت به مصوباتی که این تصمیمات استراتژیک را تحت شعاع قرار دهد و حاشیه‌ای برای آن ایجاد کند، خطاست! البته این مصوبه در تعارض کامل با سیاست‌های کلی نظام قرار دارد و دلیل ارائه آن از طرف دولت ممکن است به تامین بودجه و هزینه‌های مربوطه بازگردد.

رفیعی تصریح کرد: با این حال اگر دولت صرفاً به خاطر بودجه، چنین مصوبه ای را تدوین کرده باشد نهایت کج سلیقه‌گی است زیرا بسیاری از مسائل کشور را می‌توان با راه حل‌های مدیریتی حل و فصل کرد؛  مسئله "بحران کاهش جمعیت" در اولویت مجلس جدید قرار دارد و به نظر من یکی از خصوصیات مثبت مجلس یازدهم، وجود نمایندگان متخصص و تخصص‌گرا بودن آنها است؛ از  این رو بررسی  مسائل جمعیتی نیز به صورت تخصصی دنبال خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار: 16  خرداد 1399،کدخبر:2278687 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین