پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۲ ایستگاه دیجیتال صدا و سیما را برای بهره‌مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی افتتاح و از بیمارستان در حال ساخت شهرستان بشرویه بازدید کرد.

شعار سال:ساخت مسکن روستایی برای اقشار کم درآمد در سفر اسفند ۹۷ «محمدباقر نوبخت» به خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای با هدف احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد.

براین اساس سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هر کدام پنج هزار واحد مسکونی تعیین شد و کمتر از یکسال در دی ماه ۹۸ با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در خراسان جنوبی ۲ هزار واحد از این تعداد به بهره‌برداری رسید و امروز با حضور نوبخت در روستای بندان شهرستان بشرویه پنج هزار واحد مسکونی دیگر در سراسر استان افتتاح شد.

با اجرای کامل این طرح در استان که تا پایان شهریور امسال اعلام شده، شاخص تعداد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده به کل واحدهای روستایی از ۴۸ درصد به ۵۱ درصد افزایش می‌یابد این در حالی است که میانگین کشوری مقاوم‌سازی واحدهای روستایی ۴۲ درصد است.

همچنین در این آیین ۲۴۸ واحد خسارت دیده از سیل که با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی و کمیته امداد استان بازسازی و نوسازی شده به نمایندگی از واحدهای استان در روستای «بندان» شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسید.

 ۱۰۰ میلیارد ریال برای این واحدهای خسارت دیده از سیل فروردین ۹۸ با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض هزینه شده و از این تعداد ۲۱ واحد مربوط به روستای بندان بشرویه است.

طرح هادی روستای بندان بشرویه نیز امروز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در این روستا افتتاح شد.

برای طرح هادی روستای بندان از توابع بخش مرکزی بشرویه ۲۹۱ میلیون تومان هزینه شده و جمعیت برخوردار از این طرح ۵۰ نفر است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز( پنجشنبه) با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند توسعه میان مدت استان تدوین شد، همچنین افتتاح چند طرح عمرانی و امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه‌ای وارد خراسان جنوبی در شهرستان طبس شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین سفر یک روزه به خراسان جنوبی ضمن شرکت در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید استان از نمایشگاه صنایع دستی در باغ گلشن طبس هم بازدید کرد.

براساس تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری که امروز به امضا رسید، پنج هزار واحد مسکونی در مناطق کمتر برخوردار شهری استان احداث می‌شود که اقدامی نو است.

نوبخت در ادامه این سفر ۱۲ ایستگاه دیجیتال صدا و سیما را برای بهره‌مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی افتتاح و از بیمارستان در حال ساخت شهرستان بشرویه بازدید خواهد کرد.

افتتاح کارخانه کنسانتره زغال سنگ که از واحدهای تولیدی بزرگ استان در شهرستان طبس است از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی است.

سفر امروز رییس سازمان برنامه و بودجه سومین سفر وی طی ۱۴ ماه گذشته به خراسان جنوبی است.

سند توسعه میان مدت استان در سفر اسفند ۹۷ دکتر نوبخت تدوین و رونمایی شد. براساس آن تفاهم‌نامه ۹۴۰ میلیارد تومان برای مدت ۲ سال و اجرای پروژه‌های مختلف به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند با ۱۱ شهرستان علاوه بر همجواری با ۶ استان کشور، به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایرنا ،تاریخ انتشار:  22 خرداد 1399،کدخبر: 83818388،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
اين مسكن هاي روستايي ميتونه طرح مهاجرت هاي معكوس در شهر رو كليد بزنه و باعث بشه كه جمعيت شهر كمي كمتر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین