پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۸۱۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
در روز‌های اخیر درحالی مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی بدون نفت سال ۱۳۹۸ را منفی ۶/. اعلام کرده که در گزارش روز شنبه (۲۴ خرداد) بانک مرکزی ایران این نرخ ۱/۱+ درصد اعلام شده است.
شعار سال: براساس تصمیم دولت از آذرماه سال ۱۳۹۷ مرکز آمار ایران در کنار مسئولیت‌های قبلی خود، مجری اعلام آمار‌های اقتصادی شده که قبل توسط بانک مرکزی ایران اعلام می‌شد.

یکی از نکات جالب‌توجه در آمار‌های اعلامی مرکز آمار ایران، تناقض آمار‌های اعلامی با داده‌های بانک مرکزی است. این مورد در جدیدترین آمار‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی هم به‌خوبی دیده می‌شود، چنانکه در روز‌های اخیر درحالی مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی بدون نفت سال ۱۳۹۸ را منفی ۶/. اعلام کرده که در گزارش روز شنبه (۲۴ خرداد) بانک مرکزی ایران این نرخ ۱/۱+ درصد اعلام شده است.

همچنین مرکز آمار ایران درحالی نرخ رشد اقتصادی با نفت سال ۱۳۹۸ را منفی ۷ درصد اعلام کرده بود که بانک مرکزی در گزارش خود این نرخ را منفی ۵/۶ درصد اعلام کرده است. علاوه بر نرخ رشد کل، نرخ رشد اعلام شده از سوی دو نهاد در بخش‌های فعالیت نیز کاملا با هم تفاوت دارند، به‌طوری‌که مرکز آمار ایران درحالی نرخ رشد سال ۱۳۹۸ بخش کشاورزی را ۳+ درصد اعلام کرده بود که این نرخ در گزارش بانک مرکزی ۸/۸+ درصد است.

همچنین در گزارش مرکز آمار ایران نرخ رشد بخش صنعت و معدن، بخش خدمات و بخش نفت و گاز را به ترتیب منفی ۸/۱ درصد، منفی ۳/. درصد و منفی ۳۵ درصد اعلام کرده که این نرخ‌ها در گزارش بانک مرکزی به ترتیب مثبت ۳/۲، منفی ۲/. درصد و منفی ۷/۳۸ درصد است.

آمار رشد اقتصادی بانک مرکزی درست است یا مرکز آمار؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، کد خبر:۲۱۳۱۷۳۱، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین