پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۸۱۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
بانک مرکزی در واکنش به تجمع اعتراضی دیروز مقابل ساختمان این بانک در مورد سامانه نیما، از پیگیری قضایی هر یک از تخطی‌کنندگان از تعهدات طرفین معامله خبر داد.

شعار سال: بانک مرکزی در واکنش به تجمع اعتراضی دیروز مقابل ساختمان این بانک در مورد سامانه نیما، از پیگیری قضایی هر یک از تخطی‌کنندگان از تعهدات طرفین معامله خبر داد.

تجمع معترضین به سامانه ارزی نیما

ظهر یکشنبه ۲۵ خردادماه  تجمعی در مقابل بانک مرکزی برگزار و اخبار آن از طریق برخی کانال‌ها و منابع خبری منتشر شد.

تجمع‌کنندگان و کانال‌ها و منابع رسانه‌ای که تجمع آنها را برجسته‌سازی و با حجم انبوهی توزیع کرده‌اند می‌گویند که تجمع آنها در اعتراض به اختلاس در سامانه نیما صورت گرفته است.

با این حال برخی منابع مطلع، می‌گویند که ماجرای اختلاس حقیقت ندارد، بلکه موضوع عدم ایفای تعهدات طرفین معامله است.

 بیانیه روابط عمومی بانک مرکزی

در همین ارتباط روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تجمع اعتراضی جمعی از واردکنندگان در مقابل ساختمان این بانک در خصوص عملکرد سامانه نیما، ضمن تصریح این موضوع که رسالت سامانه نیما ایجاد فضای مناسب برای اطلاع خریداران، فروشندگان و صادر کنندگان، وارد کنندگان ارز از میزان عرضه و تقاضا و تسهیل داد و ستد است، تاکید کرد که ،نیما، پوشش ریسک‌های معمول تجارت را دربر نمی‌گیرد و چنانچه یکی از طرفین معامله از تعهدات خود تخطی کند، موضوع توسط مرجع قضایی پیگیری می شود.

 دلیل اعتراض روز یکشنبه ، تخطی چند صرافی در تحویل ارز درخواستی تعدادی از واردکنندگان بوده که منشا این تخطی نیز، تاخیر یک صادرکننده در تحویل ارز به آن صرافی ها بوده است.

 امنیت سامانه نیما مشروط به سلامت طرفین معاملات

عدم ایفای تعهد توسط یکی از طرفین قرارداد ریسکی محتمل در تمام معاملات بوده و ارتباطی با بستر انجام معامله که در اینجا ،نیما، است، ندارد.

در این راستا امنیت سامانه نیما مشروط به سلامت طرفین معاملات کماکان پا برجاست و کوچک‌‌ترین ریسکی از این محل متوجه مشتریان و مراجعان نخواهد بود.

لزوم توجه به هشدارهای سامانه 

لازم به ذکر است که به منظور آگاهی دادن به تمام واردکنندگان و صادرکنندگان بانک‌‌ها و صرافی‌‌ها در زمان آغاز فرایند معامله هشدارهای لازم توسط سامانه داده شده است و این افراد می‌بایست ملاحظات و نکات امنیتی مطروحه را در طول فرایند مد نظر داشته باشند.

بنابراین سامانه نیما بستری برای انجام مبادلات بین بانک‌ها، صرافی‌ها و سایر طرفین مبادلات تجاری کشور است و با توجه به خلف وعده توسط یکی از طرفین معامله، باید موضوع به مرجع قضایی منعکس و بر مبنای رای صادره نیز اقدام شود.

تعهد به همکاری بانک مرکزی با مالباختگان 

به گزارش خبرگزاری صنایع، با این حال بانک مرکزی در چارچوب رویه‌ها و قوانین، همکاری لازم را با مال‌باختگان خواهد داشت و در انعکاس موضوع به مراجع قضایی تاکنون از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده و در ادامه نیز پیگیری خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، کد خبر: 183061، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین