پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
بیژن میرباقری با اشاره به احتمال بازگشایی سینما‌ها و استفاده از ۴۰ درصد ظرفیت سالن‌ها تأکید کرد که در این شرایط فیلم‌هایی که اکران می‌شوند قطعاً با شکست مواجه خواهند شد.
شعارسال:بیژن میرباقری کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اکران آنلاین و سینما ماشین دو اتفاق مثبت در روزهای شیوع کرونا و تعطیلی سینماها بودند که با توجه به آمار موجود از استقبال مخاطبان به نظر می‌رسد بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.
 
میرباقری خاطرنشان کرد: میزان تماشاچی‌های فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی طبق آماری که منتشر شده از میزان مخاطبان در زمان اکران در سالن‌های سینما به نظر بیشتر است. میزان مخاطبانی که «طلا» تا امروز داشته به حدی است که در شرایط عادی و اکران در سینماها احتمالاً تعدادشان کمتر بود.
 
او افزود: اکران آنلاین می‌تواند چالشی بزرگ برای سینماداران به همراه داشته باشد. در هر صورت ما تا پایان سال جاری معضل اکران را خواهیم داشت و حتی اگر امروز شاهد بازگشایی سینماها باشیم مخاطبان به دلیل ترسی که دارند از فیلم‌ها استقبال نخواهند کرد و به سینماها نمی‌روند و در این شرایط هر ایده‌ای که بتواند تا حدی به رونق سینما و اصطلاحاً چرخیدن چرخ اقتصاد سینما کمک کند می‌تواند کارساز و مفید باشد.
 
این کارگردان در ادامه گفت: گفته می‌شود قرار است پس از عید فکر سینماها با پذیرش 40 درصد ظرفیت سالن‌ها بازگشایی شوند. به نظر من این ایده چندان نتیجه‌بخش نخواهد بود و احتمالاً همه فیلم‌هایی که به این شکل اکران شوند شکست خواهند خورد. در شرایط عادی ما معمولاً شاهد شکست فیلم‌ها در گیشه بودیم و در این شرایط که تنها 40 درصد از ظرفیت سالن‌ها می‌توان استفاده کرد نمی‌توان انتظار داشت که اتفاقی جدید رخ دهد و فیلم‌ها با فروش خوبی روبرو شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «طبقه سوم» در ادامه تأکید کرد: به نظر من لزومی ندارد تا زمانی که شیوع ویروس کرونا ریشه‌کن نشده سینماها باز شوند و بهتر است همه خانواده سینما، سرمایه‌گذارها، سینماداران و مسئولان سینمایی صبر پیشه کننده و تا زمانی از بین رفتن این معضل به فکر بازگشایی سینماها نباشند. به نظر من همانطور که اشاره کردم در شرایط عادی نیز نمی‌توان انتظار داشت فیلم‌ها در شرایط عادی با بازگشایی سینماها فروش چندانی داشته باشند چرا که قطعاً تا مدت‌ها مردم از حضور در تجمعات که سالن‌های سینما نیز یکی از آنها هستند خودداری می‌کنند.
 
میرباقری در پایان گفت: به نظر من برای ارزیابی نتیجه‌بخش بودن طرح سینما ماشین بهتر است کمی صبر و تأمل داشت و باید کمی زمان بگذرد تا بتوانیم درباره میزان استقبال از این طرح و کارساز بودن آن برای استقبال از فیلم‌های سینمایی صحبت کرد.
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری برنا  ،تاریخ انتشار:  13 خرداد 1399،کدخبر:  ،997407،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین