پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
فرزاد موتمن با اشاره به اینکه مشکل سینمای ایران با طرح‌هایی، چون اکران آنلاین یا سینما ماشین حل نمی‌شود تأکید کرد مافیای اکران هر طرح و اکرانی را به انحصار خود در آورده و این کار را با اکران آنلاین نیز انجام داده است.
شعار سال: فرزاد موتمن، کارگردان سینما، اظهار داشت: به نظر می‌رسد اکران آنلاین به نوعی با آینده سینما گره خورده و انتظار می‌رفت که سینمای ما در چند سال آینده با تحولات اساسی روبرو شود که یکی از آن‌ها کاسته شدن از اهمیت سالن‌های سینما بود و کرونا به این تحول سرعت بخشید. اکران آنلاین یکی از اتفاقاتی است که در سایه کرونا برای سینما ما رخ داد که البته تنها مختص سینمای ایران نیست.

موتمن خاطرنشان کرد: در کشور‌های صاحب سینما اکران آنلاین را نوعی آلترناتیو برای سینما می‌دانند، اما مشکل سینمای ایران نبود محلی برای ارائه فیلم‌ها نیست، سینمای ما با پیروی از شرایط سینمای جهان به هر شکل خود را با تغییرات وفق می‌دهد و مشکل اصلی ما مافیای اکران است که حدود ۱۵ سال است از طریق روابطی که دارند باقی سینما را به نوعی حذف کرده‌اند و هیچ فرقی ندارد چه دولتی از چه جبهه‌ای روی کار باشد، آن‌ها قدرت خود را دارند و سینما در اکران و نمایش در انحصار آن‌ها قرار دارد و همین الان هم سینمای آنلاین در انحصار آن‌هاست و شکی نیست که اکران آنلاین را هم در دست خواهند داشت. آن‌ها قصد دارند مشکل خودشان را حل کنند و نگاه‌شان به حل مشکلات سینمای ایران نیست؛ بنابراین نمی‌توان به این طرح که شاید در ظاهر مثبت باشد امیدوارانه نگاه کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «شب‌های روشن» در ادامه درباره طرح سینما ماشین گفت: سینما ماشین قدمتی طولانی در تاریخ سینما دارد. در سال ۱۹۱۰ درایوینگ سینما وجود داشت، اما هیچ‌گاه نگاهی جدی به این گونه اکران وجود نداشته و نمی‌توان آن را خیلی جدی گرفت. فیلم دیدن داخل ماشین کار راحتی نیست و نمی‌توان به اندازه کافی برای دیدن فیلم تمرکز داشت چرا که ارتباط تماشاچی با فیلم بی واسطه نیست و فضای ماشین نیز پس از مدتی آزاردهنده می‌شود.

او در پایان گفت: در همه جای دنیا درایوینگ سینما برای اکران فیلم‌های سرگرم‌کننده کاربرد دارد و فیلم‌های جدی به این شکل اکران نمی‌شوند. در ایران هم اگر فیلم‌های کمدی و مفرح را در سینما ماشین اکران کنند شاید استقبال شود، اما به طور کل نمی‌توان این طرح را به عنوان یک گزینه کارساز و جدی در سینما برای رفع مشکل اکران دانست. ما در این شرایط ویژه مجبور شدیم و از این ایده استفاده کردیم، اما بعید می‌دانم در شرایط عادی شاهد اکران فیلم در سینما ماشین باشیم. این وضعیت برای اکران آنلاین نیز وجود دارد و باید زمان بگذرد تا ببینیم این طرح در سینمای ایران ماندگار و کارساز خواهد بود یا خیر.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399 ، کدخبر: 997023 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین