پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
برخی شرکت ها دفترچه بیمه مردم را با رقم‌های ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان از آنها کرایه می کنند و با آنها داروهای خاص می‌خرند. مثلا با این روش، خرید یک دارو ام اس ۵ میلیون سود دارد و با توجه به ۲۰ برگه هر دفترچه، ۱۰۰میلیون سود( رانت)برای سوءاستفاده‌ کنندگان از هر دفترچه وجود دارد

شعار سال : کم توجهی ؛ غفلت تاریخی و اهمال مسلم در راه اندازی شناسنامه و سامانه سلامت شهروندان ایرانی و الزام کلیه کنشگران بخش های بهداشت،دارو و درمان کشور(بیمارستان ها،کلینیک ها، پزشکان، داروخانه ها ،آزمایشگاهها، بیمه ها و ..... ) به راه انئازی و اتصال به این سامانه باعث شده است که تصویری دقیق از وضعیت سلامت شهروندان کشور در دست نباشد. هرگونه ادعایی غیر از این ، صرفا در حد برآورد قابل قبول بوده و همراه با خطا می باشد.
راه اندازی این سامانه ، امکان رصد لحظه ای سلامت کلیه شهروندان را فراهم ساخته و همچنین تسهیل گر در سیاست گذاری بخش دارو و درمان و همچنین بیمه کشور است.
با وجود الزامات قانونی و دستورات برنامه ای، به دلایلی نامشخص( ولی قابل سناریو پردازی و حدس زدن) ، این سامانه راه اندازی نشده است. ای کاش جمعی از وکلای متعهد این کشور، وارد عمل شده و شکایتی قانونی از کلیه عوامل این اهمال مسلم را تسلیم طیفی از دادگاه های کشور(دیوان عدالت اداری تا شکایت کیفری) نمایند.
در حال حاضر متاسفانه ، ضعف در این سیستم باعث ایجاد نوعی فساد پرسود بنام اجاره دفترچه و خرید و فروش خارج از شبکه داروهای کمیاب شده است.
پاسخ وزیر بهداشت ، پاسخ ردیس محترم سازمان تامین اجتماعی ، پاسخ سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کم توجهی های صورت گرفته جهت اجرایی شدن بندهای برنامه های توسعه ای و بخشی و در نهایت ، پاسخ بخش های نظارتی همانند سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی نهاد ریاست جمهوری در این خصوص چیست؟
راهنمایی: سرخط مافیای دارو ، سرخط مافیای بیمارستانی ، سرخط فسادهای قابل حودث در بیمه تکمیلی و در نهایت بحث مالیات پزشکان را دنباله گیری کنید. نتایج جالب و قابل تحلیل است.
دکتر جواد محمد قلی نیا

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین