پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۸۴۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
محمود جامساز بیان کرد: اگر تا پایان سال میانگین روزانه ارزش معاملات بورس ۱۰‌ هزار‌میلیارد تومان باشد و بورس با احتساب تعطیلات، ۳۲۰ روز در سال فعالیت کند درآمد دولت ۱۵‌ هزار‌ میلیارد تومان از بورس خواهد بود.
شعار سال: محمود جامساز تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: با وقوع کرونا تمام بورس‌هاى معتبر دنیا با افت شاخص روبه‌رو شدند، اما ارزش معاملات بورس تهران بشدت صعود کرد و حتى یک‌بار به ۲۵‌هزار‌میلیارد تومان در روز هم رسید.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: در حال حاضر نیز میانگین ارزش معاملات روزانه بورس حدود ۱۰ هزار ‌میلیارد تا ۱۲‌ هزار‌میلیارد تومان است. نگاهى به روند منفى رشد اقتصادى، بى‌ارتباطى معاملات بازار سرمایه با فعل و انفعالات بخش واقعى اقتصاد، یعنی تولید کالاها و خدمات را به تصویر می‌کشد.

جام ساز بیان کرد: حقیقتى که بازار سرمایه را به مرکز معاملات مالی، سفته‌بازى و جولانگاه گردش مالى افراد حقیقى و حقوقی تبدیل کرده که با رانت‌هاى دولتى و حکومتى مرتبطند و در این راستا سرمایه‌هاى خرد مردمى به‌مرور بلعیده می‌شوند.

وی گفت: به باور من شکست بورس با توجه به شرایط نامتعادل اقتصادى منتجِ از سیاستگذارى‌هاى غیرعلمى و تدوین برنامه‌هاى کوتاه‌مدت با هدف رفع بحران‌هاى پولى و مالى تهى از عقلانیت عملى از یک‌سو و تشدید تحریم‌ها و ظهور کرونا از دیگر سو، دور از انتظار نیست.

جام ساز افرود: بازده غیرمنتظره ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدى سهام، کاهش نرخ بهره سپرده‌ها به ۱۵ درصد، آزادسازى سهام عدالت و عرضه ۱۰‌درصد سهام شرکت سرمایه‌گذارى شستا و بخشى از سهام چند شرکت دولتى همه در راستاى ورود سهام عدالت و سرمایه‌هاى خرد مردمى به بورس است. زیرا هرچه تعداد معاملات سهام در روز افزایش یابد نیم ‌درصد سهم مالیات دولت به حساب می‌آید تا بخش نه‌چندان قابل اعتنایی از کسری بودجه پنهان ۱۸۰‌هزار‌میلیارد تومانى دولت را پوشش دهد.

وی بیان کرد: به‌طور مثال اگر خوش‌بینانه تصور کنیم تا پایان سال میانگین روزانه ارزش معاملات بورس ۱۰‌ هزار‌میلیارد تومان باشد و بورس با احتساب تعطیلات، ۳۲۰ روز در سال فعالیت کند درآمد دولت ۱۵‌ هزار‌ میلیارد تومان از بورس خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاعرسانی نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 6 تیر 1399 ، کدخبر: 2132134 ، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
فعلا که تنها بازار دارای رشد سرمایه همین بازار بورس هست که اونم معلوم نیست سرنوشتش چی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین