پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
مجلس نمایندگان امریکا روز جمعه یک طرح قانونی را به تصویب رساند که به قربانیان حملات یازده سپتامبر و بستگان آنها اجازه خواهد داد دولت های خارجی مظنون به حمایت از اقدامات تروریستی علیه امریکا را تحت پیگرد قرار دهند.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، قانون عدالت علیه بانیان تروریسم که در رای گیری شفاهی با اجماع به تصویب رسید و چهار ماه قبل از تصویب سنا نیز گذشته بود ، با مخالفت شدید دولت عربستان سعودی کشور زادگاه 15 هواپیما ربا از 19 هواپیماربای شرکت کننده در حملات یازده سپتامبر 2001 روبرو شده است.
این طرح اکنون چند روز قبل از پانزدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر برای امضا به باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا ارجاع می شود.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در ماه مه پس از تصویب این طرح در سنا با اجماع گفت :' این طرح قانون دیر چا و بین المللی را در بار مصونیت کشورهای مستقل نقض می کند.
رئیس جمهوری امریکا همچنان نگران است که این طرح امریکا را در نظام قضایی دیگر کشورها در سراسر جهان آسیب پذیر خواهد ساخت . '
این طرح به خانواده های قربانیان یازده سپتامبر اجازه می دهد در دادگاه علیه دولت های خارجی بویژه عربستان سعودی اقامه دعوی کرده و خواستار دریافت غرامت از چنین دولت هایی شوند که بار مسئولیت حملات را به دوش می کشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 19 شهریور 95 ، کد مطلب: 82224397: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین