پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۲۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که دولت برای اتمام آن تنها می‌تواند ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دهد.
شعار سال: محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی وجود دارد، گفت: در خوشبینانه‌ترین وضعیت ممکن تنها می‌توان ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل و اتمام این پروژه‌ها تزریق و تخصیص داد و این مبلغ با منابع مالی لازم فاصله بسیار زیادی دارد.

او توضیح داد: باید دولت از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل و اتمام این پروژه‌ها استفاده کند تا شاهد بهره برداری هر چه زودتر این پروژه‌های نیمه تمام باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقدینگی‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد، گفت: دولت باید بتواند با همکاری بخش خصوصی این نقدینگی‌ها را هر چه سریعتر برای پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بالا است هدایت کند.
بیشترین سهم پروژه‌های نیمه تمام متعلق به راه آهن

رضایی کوچی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های از جمله راه آهن، آزادراه، بزرگراه، تصفیه خانه‌های فاضلاب و پتروشیمی‌ها و بیمارستان‌ها است، بیان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند این پروژه‌ها را به اتمام برساند بلکه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دستگاه‌ها و شرکت‌های عمرانی پرقدرت مانند قرارگاه استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در آینده نزدیک جلسه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان بزرگترین بخش خصوصی برگزار خواهیم کرد تا از آخرین وضعیت پروژه‌هایی که در دستور کار خود دارند گزارشی ارائه دهند.

رضایی کوچی اضافه کرد: همچنین در هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون عمران برای بررسی آخرین وضعیت پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی با وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهیم کرد تا اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور قرار دهیم و اگر نیازی به پروژه‌ای نباشد ساخت و اجرای آن‌ها را از اولویت بندی خارج کنند.

رضایی کوچی اظهار کرد: با توجه به امکاناتی که در کشور وجود دارد باید پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند و در اولویت اصلی دولت هستند تکمیل کنیم و هر پروژه‌ای که نیاز نباشد کلنگ زنی نکنیم.

او تصریح کرد: پروژه‌های مسکن باید هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسد تا شاید بخشی از التهابات بازار مسکن کاهش یابد.

رییس کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: تا پایان دولت باید طبق برنامه ریزی‌های دقیق با همکاری تمامی دستگاه‌ها و و ارائه راهکار‌های جدید بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. باید در این زمینه تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 7  تیر 1399 ، کدخبر: ۷۴۰۳۰۷۲ ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
پروژه های عمرانی نیمه تمام در کشور خیلی زیاد هستند که باید ساماندهی بشوند اینجوری خیلی از سرمایه ها هدر میره بدون بازدهی و کارایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین