پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
هومان حسن پور گفت:از ۶۰ سال پیش تاکنون فروش کتاب‌های درسی بر عهده کتاب فروشی‌ها بوده است. اصل ۴۴ قانون اساسی نیز تاکید بر خصوصی‌سازی دارد. تصمیمات نابهنگام و به‌یکباره مسئولان که حاکی از ارائه کتاب مدارس است، طیف وسیعی از صنوف کتاب‌فروش را تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌دهد. بخشی از هزینه‌ها و درآمد کتاب‌فروشان از این راه حاصل می‌شد. مدرسه جای تعلیم و تربیت است نه فروشگاه. این تصمیمی است که تبعات آن، سرنوشت عده زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شعار سال:هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با یادآوری شرایط سخت برای اعضای این صنف به جهت شیوع ویروس کرونا بیان داشت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی از یک سوی و تعطیلی نمایشگاه کتاب از سوی دیگر، خسارات وارده بر اعضای این صنف را اضافه کرده است. برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله فعالیت‌هایی بوده که ناشران و کتابفروشان برنامه‌های یکساله برای این پروژه داشتند و از ماه‌ها قبل به تدارک و تهیه کتاب‌ها، چاپ و نشر آن، تهیه کاغذ در دوران سخت گرانی و کمبود کاغذ در کشور پرداختند و خود را آماده برداشت کرده بودند؛ اما متاسفانه سونامی کرونا به یکباره اجازه برگزاری نمایشگاه را از بین برد و امیدی که ناشران داشتند از بین رفت.

وی ادامه داد: در پی بازگشایی نمایشگاه‌های بین‌المللی بر آن شدیم تا برای برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری مسئولان قدم برداریم. منتظر تصمیم مسئولان هستیم تا با رعایت یک سری از پروتکل‌ها که امکان برگزاری نمایشگاه را سلب نکند و منجر به اشاعه ویروس نیز نشود، نمایشگاه را با آرامش برگزار کنیم تا ناشران و کتاب‌فروشان نیز هر چند با تاخیر زیاد، بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند.

هومان حسن پور درباره فروش کتاب توسط کتاب‌فروشی‌ها گفت: از ۶۰ سال پیش تاکنون فروش کتاب‌های درسی بر عهده کتاب فروشی‌ها بوده است. اصل ۴۴ قانون اساسی نیز تاکید بر خصوصی‌سازی دارد. تصمیمات نابهنگام و به‌یکباره مسئولان که حاکی از ارائه کتاب مدارس است، طیف وسیعی از صنوف کتاب‌فروش را تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌دهد. بخشی از هزینه‌ها و درآمد کتاب‌فروشان از این راه حاصل می‌شد. مدرسه جای تعلیم و تربیت است نه فروشگاه. این تصمیمی است که تبعات آن، سرنوشت عده زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تصمیم سال گذشته مشکلات زیادی را ایجاد کرد و دست یکسری از دلالان را به این فرآیند باز کرد و باعث شد کتاب‌ها با قیمت‌های چندین برابر به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به کاهش تیراژ کتاب‌ها پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و اشتیاق مردم به مطالعه در فضای مجازی، تیراژ کتاب‌ها بسیار تنزل یافت به طوری که می‌توان گفت به یک سوم رسید. تقاضای ما این است که مسئولان دست اندرکار در این شرایط راهکارهای اساسی ارائه دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از اتاق اصناف تهران ، تاریخ انتشار: 7  تیر 1399 ، کدخبر:28742،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین