پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
محسن جلالی فراهانی معتقد است برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت آنلاین پیشنهاد چندان خوبی نیست و بهتر است پس از پایان شیوع کرونا همزمان با بازگشایی مدارس نمایشگاه کتاب برگزار شود.

شعار سال:محسن جلالی فراهانی، مدیرعامل موسسه نشر شهر گفت: به نظر من فعلاً در همه زمینه‌ها مردم مشغول ارزیابی هستند و برای رسیدن به یک نتیجه کلی و دقیق نیاز به وقفه و زمان داریم. در این وقفه هیچ‌کس تصمیمی نمی‌تواند بگیرد و فعلاً تغییر روش‌های زندگی موقتی است و در واقع تغییرات چندانی نمی‌توان پیدا کرد.

جلالی فراهانی در ادامه گفت: پس از تعطیلی کتابخانه‌ها در باغ کتاب تهران فروش تلفنی را راه‌اندازی کردیم که از هفته آینده فروش اینترنتی نیز خواهیم داشت اما نسبت به گذشته که مردم با حضور در باغ کتاب خریدهای خود را انجام می‌دادند، میزان فروشمان به حداقل رسیده و این شیوه فروش نتوانسته چندان کارساز باشد.

او افزود: تنها در بخش کتاب‌های صوتی حدود 10 یا 20 درصد افزایش فروش را شاهد بودیم. به‌طور کلی با وجود اینکه گفته می‌شد در ایام قرنطینه میزان کتاب خواندن بیشتر و در نتیجه سرانه مطالعه بالاتر می‌رود آنچه که در فروش کتاب شاهد بودیم افت شدیدی بود که می‌توان گفت شایع شدن ویروس کرونا در کشور تأثیری مطلقاً منفی بر صنعت نشر و فروش کتاب داشته و واقعاً بسیاری از ناشران امروز به لحاظ اقتصادی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

جلالی فراهانی در ادامه درباره پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت آنلاین، گفت: به نظرم پیشنهاد خوبی نیست و شرایط مطلوبی با برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت آنلاین فراهم نمی‌شود و قطعاً استقبالی که در شرایط عادی صورت می‌گرفت را شاهد نخواهیم بود. به نظر من فعلاً تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب گرفته نشود چرا که تجربه فروش آنلاین ثابت کرده که نمی‌تواند چندان موفقیت‌آمیز باشد.

او در پایان تأکید کرد: فعلاً هر تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب شتاب‌زده است. در برخی کشورها برای برگزاری نمایشگاه کتاب اینگونه تصمیم گرفته‌اند که به صورت آنلاین برگزار شود ولی فکر می‌کنم این روش در کشور ما چندان نتیجه‌بخش نباشد اما به نظر من باید صبر کرد و دید که تجربه کشورهای دیگر چه نتیجه‌ای خواهد داشت تا از تجربیات آنها استفاده کنیم. من به شخصه بهترین تصمیم را عدم برگزاری تا پایان شیوع کرونا می‌دانم و معتقد هستم بهترین زمان برای برگزاری این نمایشگاه اوایل مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 3 اردیبهشت 1399، کد خبر:991306،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین