پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
آقای خوینی! هاشمی در خاطراتش نوشته از سال شصت و هشت دلخورید، چون رئیس عدلیه نشده‌اید. راستی هنوز رفع کسالت نشده است؟ آقای خوینی و شرکا، کاری با فهمتان از سیاست ندارم، اما کاش در سیاست مردانگی داشته باشید.
شعار سال: محمد زعیم زاده جانشین سردبیر روزنامه «فرهیختگان» درباره نامه‌نگاری موسوی‌خوئینی‌ها نوشت: جریان اصلاحات دو مسئله جدی دارد اول مسئله گفتمان و دوم مسئله راس تشکیلاتی در مسئله اول اختلاف نظر جدی وجود دارد، عده‌ای رادیکالیسم را پیشنهاد می‌دهند و جماعتی فرمولی شبیه سال نود و دو را؛ اینجا اختلاف است، اما ظاهرا در مسئله راس نه.

کرباسچی، حجاریان و عبدی، سه چهره اصلاح‌طلب مهمی هستند که در ماه‌های اخیر دوباره پروژه عبور از خاتمی را راه انداخته اند. اینجا اجماع است، اما ثم ماذا؟

ظاهرا امروز پاسخ مشخص شد، اگر فرمان رادیکالیسم باشد راس می‌شود محمد خوینی!

نامه خوینی به رهبری مکمل گفتگو حجاریان است که شاخص اصلاح طلبی را اکبر گنجی می‌داند.

اصل تحلیل آقایان هم این است که چسبندگی‌شان به روحانی در دو انتخابات قبلی به حدی بوده است که نمی‌توانند فضای اعتراضی را نمایندگی کنند. داغی تابستان و تابستان داغ بوی کباب به مشامشان رسانده، اما خب ظاهرا باز هم اشتباه محاسباتی دارند. تابستان اگر هم خیلی داغ شود خبری از کباب نیست درازگوش داغ می‌شود.

از منظر سیاست می‌شود این فهم نادقیق را نقد کرد قبلا درباره گفتگو حجاریان نکاتی را نوشتم آن موارد اینجا هم صدق می‌کند، اما حالا می‌خواهم از زاویه دیگر به دو اتفاق مهم امروز نگاه کنم از منظر مردانگی و حریت در سیاست.

خوینی، امروز دولت‌های خاتمی، هاشمی و البته روحانی را که در نظر و عمل حاصل سیاست ورزی خود و رفقایش است به کلی از مدار علل ناکارآمدی‌ها حذف کرد و دعوا را جای دیگری برد لابد یادش نبود که رضا خاتمی گفته بود ما تضمین دولت روحانی هستیم و تاج زاده مردم را ترسانده بود که اگر رئیسی بیاید دلار می‌شود دوازده تومان و #پراید پنجاه میلیون و... طرف دیگر ماجرا، اما امروز از کسی دفاع شد که به واسطه دادگاه طبری دفاع از او کار سختی بود؛ اقدامی که حتما خوش آیند بخشی از افکار عمومی حداقل در کوتاه مدت نیست و هزینه دارد، اما حرف حق را باید زد، چه دفاع از #احمدی_نژاد باشد در مقابل رفیق قدیمی پنجاه ساله در خطبه‌های نماز جمعه، چه نجیب خواندن خاتمی باشد بعد از پایان دولتش و چه دفاع از مهاجرانی باشد بعد از هجمه‌های ناجوانمردانه به خاطر یک اظهار نظر.

آقای خوینی! هاشمی در خاطراتش نوشته از سال شصت و هشت دلخورید، چون رئیس عدلیه نشده‌اید. راستی هنوز رفع کسالت نشده است؟

آقای خوینی و شرکا، کاری با فهمتان از سیاست ندارم، اما کاش در سیاست مردانگی داشته باشید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 8 تیر 1399، کد خبر: 42572،www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین