پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حساسیت مردم نسبت به کرونا کاهش یافته است درحالی که باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین شرایط و وضعیت هر منطقه متفاوت است و باید با توجه به وضعیت استان تصمیم‌گیری و اقدام کرد.

شعار سال: رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که میزان حساسیت مردم نسبت به کرونا در هفته‌های اخیر کاهش یافته در حالیکه باید درک درست و به دور از افراط و تفریطی در مورد کرونا داشته باشند.

حسین عرفانی روز پنجشنبه در گفت‌ وگویی درباره مهمترین دلایل افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کشور در روزهای اخیر افزود: در کشور پهناوری مثل ایران، همه استان‌های کشور شرایط یکسانی از نظر همه‌گیری کووید ۱۹ نداشته‌اند و لازم است با توجه به شرایط و وضعیت هر منطقه در مورد اقدامات کنترل همه‌گیری تصمیم‌گیری و اقدام شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در نهم تیر ماه، استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تعداد مرگ قابل توجهی نسبت به سایر استان‌ها داشتند. بنابراین در دامنه افزایشی موج اول بیماری، استان‌هایی که سیر افزایشی دارند نسبت به اسفند و فروردین تعدادشان بیشتر است.

عرفانی افزود: کلید اصلی کنترل بیماری واگیر، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت رفتارهای مربوط به بهداشت تنفس و دست است که باید توسط مردم رعایت شود.

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: درست این است که مردم نترسند و از طرفی بیخیال هم نباشند و درک درستی نسبت به خطر داشته و رفتاری به دور از افراط و تفریط داشته باشند.

وی افزود:‌ از طرفی گرم شدن هوا نیز یک مولفه دیگر است، اما برآیندهای نیروهای متاثر و موثر روی همه‌گیری بیماری است که جهت کاهش، کنترل یا افزایش بیماری را نشان می‌دهد. با گرم شدن هوا، مردم فضاهای بسته حضور داشته و از کولرها و پنکه‌ها استفاده می‌کنند. اگر در این فضاها، فرد مبتلایی باشد و مسائل بهداشتی مانند حفظ فاصله و استفاده از ماسک را رعایت نکند، می‌تواند منجر به انتشار ویروس شود. بنابراین همه چیز به رفتارهای افراد بستگی دارد.

 سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (چهارشنبه) گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا»، به تاریخ: ۱۲ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: 83839639، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین