پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
هریت بروکس (2 ژوئیه 1876 - 17 آوریل 1933 ) اولین فیزیکدان هسته ای کانادا بود . او به دلیل تحقیقات خود در مورد انتقال هسته ای و رادیواکتیویته مشهور است .
شعار سال:هریت بروکس پیشگام در زمینه انتقال هسته ای و تحقیقات رادیواکتیویته ، نخستین دانشمندی بود که رادون را در سال 1901 کشف کرد و سعی در تعیین توده اتمی آن داشت .
 
در سال 1901 ،خانم بروکس اولین زنی شد که موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه مک گیل شد. وی پس از آن کمکهای مالی تحقیقاتی را در کالج برایان ماور و دانشگاه کمبریج پذیرفت و آزمایش های خود را در مورد انتشار رادیواکتیو انجام داد ،بعد از فارغ التحصیلی ، در سال 1901 اولین مدرک کارشناسی ارشد به او اعطا شد.
 
در سال 1900 بروکس کارهایی را آغاز کرد که در جهت جدیدی پیش رفت: مطالعه انتشار از مواد رادیواکتیو مانند توریم. در آن زمان اعتقاد بر این بود که این ماده گازی ، بخار یا پودر ریز است. بروکس نشان داد که این ماده در حقیقت یک گاز با وزن مولکولی قابل توجهی پایین تر از توریم است. بنابراین ، این نمی تواند به سادگی یک شکل گازی از همان عنصر باشد. کشف او باعث شد که رادرفورد و مربی شیمی ، فردریک Soddy بفهمند که یک عنصر به عنصر دیگر منتقل شده است.
 
بروکس اولین کسی بود که گازی را توصیف کرد که اکنون به عنوان رادون شناخته می شود.
 
بروکس بورس تحصیلی را در سال 1901 بدست آورد تا برای دکترا در فیزیک در کالج برایان ماور در پنسیلوانیا تحصیل کند.
 
کشف مهم بعدی بروکس این بود که رادیواکتیویته می تواند از یک سطح به سطح دیگر منتقل شود.
 
سومین یافته های بروکس این بود که در هنگام پوسیدگی اورانیوم و توریم ، انتشار تابشی از تابش وجود دارد. این اطلاعات محور سخنرانی باکرین رادرفورد در سال 1904 قبل از انجمن سلطنتی لندن بود ،وقتی او در مورد روند دگرگونی های پی در پی عناصر سنگین رادیواکتیو توضیح داد. در ارائه خود او به دلیل اعتباری به کمک های بروکس پرداخت.
 
او به پاریس رفت و در آنجا با ماری کوری در موسسه رادیوم تحقیقاتی را انجام داد.
 
بروکس در 56 سالگی احتمالاً به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه درگذشت.
 

پایگاه خبری- تحلیلی شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین