پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۶۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت تجارت الکترونیک آمازون را به نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران و سوریه متهم کرد.
شعار سال:وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت تجارت الکترونیک آمازون در موارد متعدد تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) علیه ایران و سوریه و همچنین تحریم‌های مرتبط با شبه‌جزیره کریمه را نقض کرده و به همین دلیل پذیرفته است که حدود 135 هزار دلار (دقیقاً 134523 هزار دلار) به وزارت خزانه‌داری آمریکا جریمه بپردازد.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که شرکت آمازون به دلیل نواقص مرتبط با فرآیندهای غربالگری و شناسایی اشخاص تحت تحریم، در موارد متعددی اقدام به ارائه کالا و خدمات به اشخاص تحت تحریم اوفک در ایران، سوریه و شبه‌جزیره کریمه یا اشخاص تحت استخدام آنها در کشورهای خارجی کرده است.
 
علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت آمازون را متهم کرده است که صدها مورد تراکنش مرتبط با اشخاص تحت تحریم اوفک  را به وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش نکرده است.
 
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.
 
اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.
 
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران جهانی کرونا رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال جاری میلادی 3.1 درصد پیش‌بینی شده است.
 
چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری    تسنیم ،تاریخ انتشار:  18 تیر 1399،کدخبر:   2302773،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
امریکا از هر راهی واسه تحریم ایران و شدت دادن به تحریم های ایران استفاده می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین