پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
اسر رضاخواه مدیرعامل رایتل در یک لایو اینستاگرامی ضمن تایید هک اطلاعاتی مشترکان رایتل در خردادماه گفت: در آن زمان یک نفر در اینترنت ادعا کرد اطلاعات مشترکان را از وب‌سایت ثبت‌نام ما هک کرده است.
شعارسال: مدیرعامل رایتل هک اطلاعات این اپراتور در خردادماه را تایید و عنوان کرد که این اطلاعات مربوط به حفره در سامانه‌های برخط نبوده است.
 
یاسر رضاخواه در یک لایو اینستاگرامی ضمن تایید هک اطلاعاتی مشترکان رایتل در خردادماه گفت: در آن زمان یک نفر در اینترنت ادعا کرد اطلاعات مشترکان را از وب‌سایت ثبت‌نام ما هک کرده است. همزمان ما سعی کردیم با کسی که این ادعا‌ها را کرده بود تماس بگیریم. او ۹ رکورد را در فضای مجازی منتشر کرد و بعد از تماس ما هم ۵ هزار رکورد را به ما داد. ایمیل‌هایی که ادعا کرده بود برای ما فرستاده در هیچ‌کدام از میل‌سرور‌های ما نبود.

رضاخواه در این باره ادامه داد: بررسی‌ها و جمع‌بندی ما این بود که این اطلاعات با استفاده از دسترسی به سرور‌های غیرآنلاین ما جمع‌آوری شده‌اند. به تازگی ادعا شده که این اطلاعات فروش رفته که ما نمی‌توانیم چنین موضوعی را تایید یا تکذیب کنیم.

او افزود: تا الان فقط ۹ رکورد از مشترکان ما در فضای عمومی منتشر شده که از آن‌ها ۸ سیم‌کارت تخلیه شده یعنی بیشتر از ۲ سال از آخرین کارکرد آن‌ها می‌گذرد. اطلاعاتی مثل آدرس، کدپستی، شماره ملی و… مشترکان در این رکورد‌ها وجود دارد که ممکن است بتوان از آن‌ها سوء‌استفاده کرد؛ اما حفره در سامانه‌های برخط نبوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 20 تیر 1399 ، شماره خبر: 7418327، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین