پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۸۷۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: آن دسته از دانشجویان دکتری که در نیمسال جاری آزمون جامع را انتخاب کرده‌اند و به دلیل نگرانی‌هایی که دارند، تمایل به حذف آن را دارند، می‌توانند درخواست دهند.
شعار سال: محمدحسین عبداللهی، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی درباره چگونگی برگزاری آزمون جامع دکتری در این دانشگاه گفت: همان گونه که از اسمش «آزمون جامع دکتری» برمی‌آید، اگر آزمون جامع تکرار همان دروسی باشد که دانشجویان گذرانده‌اند، به نظر نمیاد خیلی منطقی باشد، شاید بعضا به صورت موردی اساتید همانند دروس برخورد کرده و یا سوالات را در آن چارچوب طراحی کنند.

وی ادامه داد:، ولی آزمون جامع دکتری در واقع پایان دوره آموزشی است که باید یک نگاه جامعی نسبت مطالب، نه فقط در دوره آموزشی دکتری، بلکه به کل مطالب در کل مقاطع داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی افزود: با سوالاتی که استنباطی است سعی می‌شود در این آزمون، وضعیت دانشجو را با توجه به پایه‌های اطلاعاتی که می‌خواهد وارد دوره پژوهشی شود سنجیده شود، شاید عناوین شبیه عناوینی باشد که دانشجویان طی کرد‌ه‌اند، ولی الزاما به این معنی نیست همان سوالات باشد.

وی ادامه داد: لذا در آیین‌نامه نیز تصریح شده است که آزمون جامع دکتری یک آزمون مستقل است و در دو بخش شفاهی و کتبی ارائه شده و اطلاعات فرد در حد جامع سنجیده می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: آزمون جامع دکتری دانشگاه خوارزمی در اردیبهشت ماه و یا آبان ماه برگزار می‌شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد، تا شرایط مناسب شود و این آزمون به صورت حضوری برگزار می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: دستورالعملی دراین خصوص تدوین شده است حتی پیش بینی شده آزمون زبان قبل از این آزمون برگزار شود، همچنین به فرم نظر سنجی و خود اظهاری دانشجویان نیز بسنده نمی‌شود دانشجویان باید از مرکز درمانی دانشگاه گواهی اخذ کنند.

عبداللهی افزود: حتی پیش بینی شده دانشجویانی که از استان‌های دیگر برای شرکت در این آزمون می‌آیند و نگران‌هایی دارند می‌توانند درخواست خود را به استاد راهنما ارائه کنند با تایید استاد، گروه و دانشکده، می‌توانند در نوبت بعدی آزمون جامع شرکت کنند که البته همه منوط به تایید استاد راهنما گروه و دانشکده است. برگزاری این آزمون برای ۳ روز متمرکز برنامه ریزی شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۶۱۰۶۰، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین