پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۸۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
مدیر مسئول نشریه گفتمان عدم فراهم بودن زیر ساخت مناسب برای برگزاری انتخابات الکترونیک و عدم اعتماد دانشجویان را مهمترین مشکلات انتخابات الکترونیک کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم دانست.
شعار سال: علی گرامی دوست، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی استهبان و مدیر مسئول نشریه گفتمان گفت: انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاه سراسری استهبان، به دلیل تغییر معاونت فرهنگی در مهر ۹۸ و استعفای وی بعد از سه ماه مسئولیت به خاطر عدم آشنایی با فضای دانشجویی، از ۱۶ آذر ۹۸ بلا تکلیف مانده است. این بلا تکلیفی در حوزه نشریات دانشگاه استهبان به نحوی بوده که تعدادی از دانشجویان جهت دریافت مجوز نشریه به معاونت فرهنگی درخواست داده اند، ولی به دلیل استعفای آقای اردشیری معاونت فرهنگی مستعفی دانشگاه عملا هیچ مجوزی صادر نشده است؛ روند اخذ مجوز از طریق شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم نیز پیگیری شد، اما فقدان معاونت فرهنگی در دانشگاه جهت تائید این مجوز‌ها از جانب دانشگاه باعث به تاخیر افتادن این روند شده است.

این فعال نشریات دانشجویی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها و وزارت علوم افزود: فراهم بودن پیش نیاز‌ها برای شروع هر کاری یکی از اصولی‌ترین ملزومات است؛ زمانی که درباره برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم به صورت الکترونیکی بحث می‌شود باید دید که زیر ساخت‌ها جهت برگزاری چنین شکلی از انتخابات فراهم است یا خیر. برگزاری کلاس‌های مجازی با سرعت و کیفیت نامطلوب در دانشگاه‌های مختلف کشور و نارضایتی عمده اساتید و دانشجویان از زیر ساخت آموزش الکترونیکی در سطح وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌تواند دلیل محکمی بر متقن نبودن این نحو از انتخابات دانست.



وی در ادامه تصریح کرد: این مسئله در خصوص برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها نیز مورد توجه ات که چه تضمینی بر امن بودن این بستر انتخاباتی و دسترسی نداشتن افراد به اطلاعات این سایت است. واقعیت امر این است که با این شرایط شفافیتی که در انتخابات حضوری است در انتخابات الکترونیکی نیست.

گرامی خاطرنشان کرد: نکته بعدی که در خصوص انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم حائض اهمیت است، بحث اعتمادسازی است؛ متاسفانه اگر انتخابات چند سال اخیر شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم را بررسی کنید، با انبوهی از حواشی مواجه می‌شوید. انتخابات سال گذشته نمونه بارز سلب اعتماد از سمت وزارت علوم است؛ انتخابات در حالی که حضوری برگزار شد مشکوک به تخلفات متعدد در روند برگزاری بود. از طرف دیگر ابطال حق رای نزدیک به ۲۳ دانشگاه مانند دانشگاه‌های صنعتی شریف، خوارزمی و فرهنگیان در انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم از جمله دیگر تخلفات صورت گرفته از جانب وزارت خانه است. زمان برگزاری نامناسب انتخابات که با امتحانات تعداد زیادی از دانشگاه‌ها تداخل داشت و مانع حضور نمایندگان دانشگاه‌ها شده بود از جمله این مسائلی است که اعتماد دانشجویان به نسبت وزارت علوم را سلب می‌کند.

مدیر مسئول نشریه گفتمان دو پیشنهاد در خصوص برگزاری انتخابات گفت: دو پیشنهاد به مسئولین وزارت علوم جهت برگزاری انتخابات مطرح است، اول اینکه انتخابات را بدهند به نهاد رهبری تا مسئولیت اجرایی آن را به عهده بگیرد به عنوان یک نهاد بی طرف، که این خود چالش‌هایی را در پی دارد و مخالفان آن اجازه چنین کاری را نمی‌دهند؛ پیشنهاد دوم این است که با اندکی تاخیر و تغییر در زمان برگزاری انتخابات، پس از بهتر شدن شرایط کرونا و مدیریت بهتر آن انتخابات به صورت حضوری برگزار شود. این تغییر زمان برگزاری انتخابات پیده جدیدی برای وزارت علوم نیست؛ کما اینکه در سال گذشته چندین بار زمان برگزاری انتخابات تغییر کرد.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، کد خبر:۸۵۵۲۸۲، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین