پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۸۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
عضو هیات مدیره سازمان اموال تملیکی درباره تعداد خودروهای موجود در انبار سازمان امور تملیکی گفت: در حال حاضر اغلب خودروهای موجود از جمله خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی است که امکان شماره گذاری آنها در داخل کشور وجود ندارد.
شعار سال : حسین میرمعینی درباره موجودی کالا‌های اساسی در انبار‌های سازمان تملیکی اظهار داشت: کالا‌های فسادپذیر یا استراتژیک که وارد سازمان می‌شوند به سرعت نسبت به تعیین و تکلیف آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم. اگر وزارت جهاد کشاورزی تمایلی به دریافت این کالا‌ها داشته باشد، نسبت به تحویل آن به این وزارتخانه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در صورتی وزارت جهاد کشاورزی تمایلی به دریافت این کالا‌های فاسد شدنی و استراتژیک نداشته باشد، اگر این کالا‌ها در بخش غذای دام و طیور باشد با انجام استعلام از طریق وزارت جهاد، این کالا‌ها بین شرکت‌های تولید دام به فروش می‌رسد.

معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی تاکید کرد: قانون به سازمان اجازه داده است که تا یک سال کالا‌ها را نگه‌داری و تعیین تکلیف کند، اما در خصوص کالا‌های استراتژیک از جمله فسادپذیر و اشتعال پذیر خود سازمان برای استان‌ها این تبیین را داشته که ظرف کمتر از یک ماه نسبت به تعیین تکلیف این اقلام اقدام کند.

میرمعینی درباره سلامت این کالا‌ها اظهار داشت: این کالا‌ها از کانال وزارت بهداشت عبور می‌کند و مقام تشخیص دهنده سلامت آن، وزارت بهداشت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انبار‌های سامان امور تملیکی دپوی دانه‌های دامی وجود دارد که بتواند در اختیار تولید کنندگان مرغ و طیور قرار گیرد تا از التهاب این بازار بکاهد، گفت: نهایت میزان دانه‌های دامی و طیور حدود ۲ هزار تن است و رقمی نیست که بتواند مشکل این بخش را برطرف سازد.

معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی همچنین درباره موجودی خودرو‌های تحویل شده به سازمان اظهار داشت: هر آنچه که هیات وزیران درباره خودرو‌های ترخیص نشده تصمیم گیری کند فصل الخطاب است. اگر چنانچه گمرک کالایی را به عنوان متروکه اعلام کند سازمان امور تملیکی آن را می‌پذیرد.

وی افزود: درباره هر تعداد خودرویی که تا به امروز به سازمان اموال تملکی تحویل شده، طبق تبصره ذیل ماده ۳۳ قانون، صاحبان آن‌ها در صورت درخواست می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند در صورتی که صاحبان این خودرو‌ها به گمرک اعاده کرده باشند، سازمان امور تملیکی نسبت به بازگرداندن آن خودرو اقدام می‌کند، حتی اگر در معرض فروش قرار گرفته باشد.

میرمعینی تاکید کرد: قانون این اجازه را داده است که صاحبان کالا نسبت به بازگرداندن خودروهایشان از سازمان امور تملیکی اقدام کنند تا خودرو به گمرک برگردد بنابراین تا جایی امکان قانونی آن وجود داشته باشد در حق صاحبان اجحاف نمی‌کنیم.

معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی درباره تعداد خودرو‌های موجود در انبار سازمان امور تملیکی گفت: در حال حاضر اغلب خودرو‌های موجود از جمله خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی است که امکان شماره گذاری آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ilna.news_ ۹۳۸۹۲۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین