پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
محمدرضا نجفی منش بیان کرد: رئیس‌جمهوری اعلام کرد که هر کسی ارز صادراتی را برنگرداند خائن است، در حالی‌که نمی‌توان گفت آن‌هایی که نفت فروخته و نتوانسته‌اند ارزش را برگردانند، خیانتکار هستند، بلکه راهی برای بازگرداندن ارز نداشتند.
شعار سال:  محمدرضا نجفی‌منش رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: براساس تصویب بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات، صادرکنندگانی که از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود به کشور امتناع بورزند از کلیه خدمات دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و صرافی‌ها محروم خواهند شد، دولت تصمیم گرفته که صادرکنندگان ارز صادراتی را برگردانند، اما درباره چگونگی برگشت ارز حرفی نزده است.

وی بیان کرد: یعنی نگفته که صادرکننده‌ای که ارز صادراتی‌اش در کشور مقصد مانده از چه طریقی باید آن را وارد کند! آیا باید ارز را به صورت چمدانی وارد کند یا حواله؟ بانک مرکزی باید در یکی از کشور‌هایی مانند کشور ترکیه، عراق و افغانستان و ... که بازار صادراتی ما هستند، حساب صادراتی ایجاد کند تا صادرکننده‌ها بتوانند ارز صادراتی را به این حساب وارد کنند و خود بانک مرکزی هم بتواند جابه‌جایی پولی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: رئیس‌جمهوری اعلام کرد که هر کسی ارز صادراتی را برنگرداند خائن است، در حالی‌که نمی‌توان گفت آن‌هایی که نفت فروخته و نتوانسته‌اند ارزش را برگردانند، خیانتکار هستند، بلکه راهی برای بازگرداندن ارز نداشتند. اگر راهی برای این کار ایجاد کنند قطعا می‌توان شاهد بازگشت ارز‌های صادراتی به کشور بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت نود اقتصادی ، تاریخ انتشار 25 تیر 99، کد خبر: 2132690، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین