پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
شاید باورش سخت باشد اما درشرایط فعلی که شیوع بیماری کشنده کرونا در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی، وضعیت این استان را قرمز کرده، شهرستان 80 هزارنفری زاوه از حتی یک بیمارستان محروم است و مردم این شهرستان برای درمان باید فاصله حدود 28کیلومتری این شهرستان تا تربت‌حیدریه را طی کنند.

شعار سال:شاید باورش سخت باشد اما درشرایط  فعلی که شیوع بیماری کشنده کرونا در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی، وضعیت این استان را قرمز کرده، شهرستان 80 هزارنفری زاوه از حتی یک بیمارستان محروم است و مردم  این  شهرستان  برای  درمان  باید فاصله حدود  28کیلومتری  این شهرستان  تا تربت‌حیدریه را طی کنند و گاهی اوقات با توجه به محدودیت پذیرش  بیمار در بیمارستان‌های تربت‌حیدریه  ناگزیر به طی مسیر 168  کیلومتری تا مشهد هستند.  طبق اظهارات فرماندار زاوه، پروژه ساخت بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان پیشرفت  80 درصدی دارد. به گزارش خراسان رضوی، شهرستان زاوه که بین شهرستان تربت‌حیدریه و باخرز قرار دارد تا سال ۸۷ یکی از بخش‌های تربت‌حیدریه بود که پس از ارتقا به عنوان شهرستان معرفی شد و اکنون این شهرستان دارای دو بخش سلیمان و مرکزی است  و  براساس آمار خانه‌های بهداشت جمعیت آن حدود ۸۰ هزار نفر است. روزنامه  خراسان ‌رضوی طی‌سال‌های گذشته‌  در خصوص  به  سرانجام  رسیدن  پروژه ساخت بیمارستان 32 تختخوابی
زاو ه   پیگیری‌هایی  کرده است.  شایان ذکر است نماینده قبلی تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس در سال  97  درگفت‌وگو با خراسان  رضوی  با اشاره به دستور وزیر بهداشت درخصوص  این پروژه گفت: ردیف بودجه برای بیمارستان شهرستان زاوه ایجاد می‌شود.باستانی در آن زمان  از دستور وزیر بهداشت مبنی بر اختصاص ردیف بودجه برای بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان زاوه در سال 98 خبرداد. وی در تشریح این خبر گفت: از وزیر بهداشت خواستار تخصیص بودجه برای تکمیل این پروژه که به 130 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، شدیم.وی افزود: کار احداث از محل بودجه‌های داخلی و اعتبار اندک دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه آغاز شده است که برای سرعت عمل بیشتر به اختصاص ردیف بودجه نیاز بود.صادقی فرماندار زاوه در گفت‌وگو با خراسان رضوی می‌گوید: کلنگ این بیمارستان در سال‌های گذشته و در دولت دهم  بر زمین زده شد اما همان زمان هیچ ردیف بودجه‌ای برایش تعریف نشده بود و فقط مسئولان کلنگی زدند و رفتند. وی می‌افزاید: تا این‌که در سال‌های بعد این پروژه  کددار و در ردیف بودجه تعریف می‌شود. صادقی خاطرنشان می کند: ۸۰ درصد کار ساخت بنای بیمارستان تمام شده اما متاسفانه در شرایط حاضر ۸۲ هزار نفر ساکن شهرستان زاوه، حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارند.
فرماندار زاوه اضافه می‌کند: چون شهرستان زاوه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه است، اخیرا با تدبیر دانشگاه علوم پزشکی و در شرایط کرونایی،بیماران اهل‌زاوه در بیمارستان‌های تربت‌حیدریه سهمیه پذیرش دارند و در پذیرش آن‌ها و دیگر بیماران خارج از منطقه تفاوتی قائل‌اند. اما گاه ممکن است بیماران برای معالجه به مشهد مراجعه کنند.
صادقی می‌گوید: زمانی که کار ساخت بیمارستان  تمام شود، این بیمارستان نیاز به نیروی انسانی متخصص و تجهیزات دارد که خود این مسئله یک پروسه زمان‌بر خواهد بود‌. وی می‌افزاید: به نظرم باید همراه با اتمام ساخت پروژه ساختمان بیمارستان، اقدامات لازم برای جذب نیروی انسانی و خرید تجهیزات انجام شود تا دوباره مردم برای راه اندازی بیمارستان‌شان معطل این موارد نباشند. فرماندار زاوه با تایید این‌که راه‌اندازی بیمارستان این شهرستان، امسال میسر نخواهد بود،می‌افزاید: در راستای مسائل پدافندی در شرایط پیک شیوع بیماری کرونا، سالن‌های ورزشی و مدارس شبانه‌روزی را با تخت برای پذیرش‌های سرپایی مردم آماده کرده‌ایم.
صادقی اذعان می‌کند: اگر از تربت‌حیدریه بیماران سرریز باشند لازم است شرایط را برای پذیرش در زاوه در شرایط حاضر به نوعی فراهم کنیم که این اقدامات صورت گرفته است اما نیروی انسانی متخصص و کادر درمان مستقر در زاوه نداریم. مدیر شبکه بهداشت زاوه  نیزمی‌گوید: هنوز پروژه ساخت بیمارستان  به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی  نرسیده است  و تا به این ۸۰ درصد نرسیم وزارتخانه اجازه فراخوان جذب نیرو و خرید تجهیزات را به ما نمی‌دهد؛ کار در حال انجام است ولی ما پیشرفت ۷۵ درصدی داریم و ۵ درصد عقب هستیم و امیدوارم تا شهریور امسال به ۸۰ درصد برسیم.
نجفی می‌افزاید: به دلیل نبود بخش عفونی و بستری و دارا بودن فقط ۴ بخش تخصصی،جراحی،زنان،اطفال و کودکان در این بیمارستان، به فرض حتی اگر امروز بیمارستان راه‌اندازی شده بود هم امکان پذیرش بیمار کرونایی در آن وجود نداشت ؛
بیمار کرونایی باید در بخش عفونی بستری شود و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و ما باز هم باید بیمار زاوه‌ای را به تربت‌حیدریه منتقل کنیم چون نیاز به بخش ICU و مراقبت‌های ویژه است و این امکانات در بیمارستان زاوه پیش‌بینی نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی ، تاریخ انتشار: 25 تیر 1399، کد خبر:241321،www.khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین