پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
رئیس اداره اوقاف شهرستان سیاهکل و لاهیجان درباره برخی از اظهارات و انتقادات نسبت به این اداره گفت: طبق فرمایش آیت الله شهید مظلوم بهشتی، ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

شعار سال: حجت السلام حسین یوسف زاده کجیدی ریاست اداره اوقاف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل گفت: عدم آگاهی بعضی افراد و حتی برخی از خواص تحت تاثیر این شبهات قرار گرفته برخود وظیفه دانستم برای آگاهی افکار عمومی گزارشی از اهم فعالیت های اوقاف ارائه نمایم.

وی با بیان اینکه بعضی ها به نحوی ابرازنظر می کنند که انگار اطلاعی از وظایف شرعی و محوله مجلس شورای اسلامی به این سازمان ندارند افزود:جهت اطلاع و یادآوری لازم دانستم که بگویم نحوه ی مصرف نذورات در بقاع متبرکه باید در همان بقاع با نظارت سازمان هزینه گردد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه سیاهکل و لاهیجان با بیان اینکه چهل درصد از این نذورات جهت فعالیت های عمرانی، سی درصد صرف فعالیت های اجرایی و مدیریتی و بیست درصد آن صرف فعالیت های فرهنگی و ۱۰ درصد آن حق تصدی سازمانی است افزود: این نذورات در پایان سال جهت کمک به بقاع کم درآمد توسط سازمان به همان شهرستان اختصاص می دهند.

حجت الاسلام یوسف زاده با بیان اینکه این در حالی است که هزینه های توسعه عمرانی و امورفرهنگی بقاع بسیار زیاد می باشد گفت:مبلغ سه میلیارد تومان درقالب طرح مودت و کمک خیرین برای آبادانی بقاع و تبلیغ مسائل شرعی و قرآنی هزینه شده و این کمک ها از طرف مردم و بدون هیچ چشم داشتی می باشد.

رئیس اداره اوقاف سیاهکل و لاهیجان افزود:متاسفانه در رفتار بعضی از مسئولینی که کمکی به مساجد می کنند نیاتی جز کمک به مساجد دیده می شود.

حجت الاسلام یوسف زاده در رابطه با عدم حضور وی در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه این موضوع کذب محض است درتشریح این موضوع گفت:باید دقت داشت بخاطر مستقر بودن اداره دو شهرستان در لاهیجان بنده برای رسیدگی به مشکلات باید در اداره لاهیجان باشم و مراجعین ازشهرستان سیاهکل برای کار اداری خود به لاهیجان می آیند.

وی با بیان اینکه مشکلات مراجعین در صورت لزوم با بازدید توسط خودم حتی در روزهای تعطیل انجام می گیرد که این موضوع به وسعت زیاد دو شهرستان، بازدید میدانی و حضور در محلات سیاهکل و لاهیجان و با توجه به حجم عظیم اماکن مذهبی و موقوفات و با کمبود نیرو بسیار زمان بر است افزود:ولی با تمام توان و در تمام روزهای هفته و حتی روز جمعه پیگیر امور مردم بودم و خواهم بود.

حجت الاسلام یوسف زاده در ادامه گفت:همچون بعضی از مسئولین که بازدید معمولی خود را در بوق و کرنا می کنند و پرده های خوش آمد گویی نصب می کنند انجام نمی دهم و نیازی به این امور نیز ندارم.

وی با انتقاد از افرادی که ادعای ۳۶ سال سابقه مدیریتی موفق دارند و حداقل یک سوم این سابقه در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل می باشد با طرح این سوال گفت:چرا برای اختصاص زمین و احداث اداره اوقاف و امور خیریه که در سال ۱۳۲۷ تاسیس شده و در زمان تاسیس عهده دار چهارشهرستان شرق گیلان بوده و بعد از گذشت ۶۷ سال هنوز این اداره استیجاری می باشد؟

حجت الاسلام یوسف زاده با بیان اینکه برای نمایندگی اوقاف سیاهکل پنج میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی ۱۳۹۳ در نظر می گیرند اما خبری از آن مبلغ نیست افزود:به راستی کدام مکان و بودجه را در اختیار اداره کل اوقاف قرار دادند تا نمایندگی اداره اوقاف سیاهکل احداث شود،که بعد ادعا دارند باید نمایندگی اوقاف در سیاهکل تا به امروز ایجاد می شد که جا دارد درصدد عمل به وعده هابرآیند.

وی افزود:چرا فقط حرف میزنند؟ مردم سوال می کنند علت اینکه وعده می دهند و عمل نمی کنند چیست و چه جوابی دارند؟

حجت الاسلام یوسف زاده با بیان اینکه جالب اینجاست با این شرایط انتظار دارند که اداره اوقاف برای شهرستان سیاهکل نمایندگی احداث کند و عدم احداث نمایندگی را به مدیرکل و مدیر اجرایی نسبت می دهند افزود:آیا این فرافکنی نیست؟ آیا این فریب مردم نیست؟ بیایم با مردم صادقانه سخن بگوییم، روز پاسخگویی در برابر پرودگار منان نزدیک است.

ریاست اداره اوقاف و امورخیریه سیاهکل و لاهیجان در ادامه با توجه به اینکه اکثر نیروهای اداره اوقاف با ایمان و عزم راسخ در حال خدمت رسانی به موقوفه ها و بقاع متبرکه هستند با بیان اینکه آنانی که جای حل کردن مشکلات و معضلات ادارات که به نفع مردم و پیشرفت جامعه اسلامی می باشد به تهدید و تخریب روی آوردند اگر واقعا ادعای خدمت و حل مشکلات مردم و جامعه اسلامی را دارند، اصل مساله را پاک نکنند افزود: بیایند مسئله را حل کنند و یا حداقل صادقانه علت را بیان کنند و کم کاری خود را به گردن دیگران نیندازنند.

وی افزود:مردم ما متوجه می شوند چه کسی راست می گوید و چه کسی به منافع خود می اندیشد.

حجت الاسلام یوسف زاده در پایان با بیان اینکه مسئولین اوقاف با تمام وجود و دقت در خدمت اهل بیت و ولایت فقیه هستند و تمام هم و غمشان احیای موقوفات و ترویج فرهنگ قرآنی و مودت اهل بیت است گفت: ما را از جابجایی نترسانید بلکه از عاقبت گفتار خود بترسید که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری درسیاهکل، تاریخ انتشار 29 مرداد 94 ، کد مطلب: 60844: www.darsiahkal.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین