پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
محمدمهدی تسخیری، در بازدید از انجمن زرتشتیان تهران گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران ریشه در تمدن ایرانی دارد و آموزه های الهی هم آنرا تایید می کند.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این دیدار خسرویانی طی سخنانی، ضمن تشریح ساختار و وظایف انجمن زرتشتیان گفت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که همه پیروان ادیان‌ الهی در چارچوب قانون با آزادی کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

رییس انجمن زرتشتیان تهران افزود: هموطنان از اقلیت‌های دینی در ایران همچون سایر هموطنان در جریان انقلاب اسلامی به ایفای نقش پرداختند و از جمله در هشت سال دفاع مقدس،ما شاهد حضور داوطلبانه هموطنان زرتشتی در این دفاع مقدس هستیم که به نوبه خود نیز شهدا و جانبازانی را تقدیم داشته اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در جهان کنونی، شاهد افراط گرایی و خشونت بنام دین هستیم و عده‌ای با سوء استفاده از دین، دنبال نهادینه سازی خشونت در جوامع بشری هستند و راه حل مقابله با این اندیشه افراطی، توجه عملی به مشترکات موجود در ادیان است.

*همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری رییس مرکز بین المللی گفتگوی ادیان سازمان فرهگ و ارتباطات اسلامی، طی سخنانی، گفت: براساس آموزه‌های مشترک اسلام و زرتشت، ایمان باید توام با عمل باشد و رشد و تعالی انسان نیز در همین پیوند زدن بین ایمان و عمل و حرکت بسوی معنویت است و ریشه مشکلات جامعه بشری دور شدن از آموزه‌های اصیل ادیان است.

رییس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان با اشاره به جایگاه تمدنی ایران، بیان کرد: ایرانیان نقش برجسته‌ای در رشد و توسعه تمدن بشری دارند و اگر قرار به تحول مثبت تمدنی در جهان هست، باز هم ایرانیان می‌توانند نقش پررنگی در این تحول داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران ریشه در تمدن ایرانی دارد و آموزه های الهی هم آنرا تایید می کند و هموطنان از ادیان مختلف خود را متعلق به ایران می‌دانند.

تسخیری با اشاره به عبارت معروف اندیشه نیک، کردار نیک و پندار نیک در آئین زرتشت ، آن را مطابق با آیات سوره مبارکه والعصر دانست که خداوند همین سه مفهوم را با آیاتی زیبا بیان کرده است.

*حیات مسالمت‌آمیز پیروان ادیان در ایران برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی

اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در سخنان آغازین خود، از شخصیت و خدمات حضرت آیت‌الله تسخیری، به نیکی یاد کرد و نقش تأثیرگذار وی در پیشبرد همکاری پیروان ادیان مختلف را یادآور شد.

وی با ذکر موادی از قانون اساسی کشور، بر ایرانیت همه پیروان ادیان موجود در ایران تاکید کرد و گفت: این آرامش و حیات مسالمت‌آمیز پیروان ادیان در کشور برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی است و هر ایرانی با افتخار به مشترکات دینی خود به تفاوت‌ها هم احترام می‌گذارد و حرکت جامعه زرتشتی ایران نیز بر اساس همین فرهنگ و با تاکید بر اصول قانون اساسی کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23شهریور1395، کدخبر: 3768294: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین