پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
بسیاری از دانشجویان جدید می‌خواهند بدانند که با وجود شیوع ویروس کرونا سال آینده تحصیلی را از چه زمانی آغاز خواهند کرد.
شعار سال: با وجود تعویق پی در پی آزمون‌ها ورود دانشجویان جدید در مقاطع مختلف را نیز به تعویق خواهد انداخت و مانند سال‌های گذشته سال تحصیلی برای این دانشجویان از اول مهرماه آغاز نمی‌شود.

وزیر علوم در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی آینده می‌گوید ما مشکلی برای تحصیل دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی درترم آینده نداریم و این دانشجویان می‌توانند سال تحصیلی جدید خود را با یک یا دو هفته تأخیر شروع کنند اما با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که برای اعلام نتایج نهایی داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی و کاردانی در فشرده‌ترین شکل حداقل به ۴۵ روز زمان نیاز دارد. بنابراین نتایج کنکور حدوداً تا ۱۵ مهر اعلام می‌شود تا ثبت‌نام این دانشجویان در دانشگاه‌ها انجام شود.
 
 
زمان بازگشایی دانشگاه‌ها؛ شاید وقتی دیگر!


به همین جهت کلاس‌ها قبل از پایان مهر آغاز خواهد شد اما دانشجویان از اول آبان با اطمینان بیشتر کلاس‌های آموزشی خود را شروع خواهند کرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که تعدادی از ظرفیت‌ها برای بهمن ماه باقی بماند و دانشگاه‌ها در این زمان پذیرش داشته باشند اما وزیر علوم مخالف این راه حل پیشنهادی است و می‌گوید به هیچ عنوان ترم آینده را از بهمن‌ماه آغاز نمی‌کنیم. چراکه با وقت و عمر دانشجویان سر و کار داریم و وقتی که می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم، چرا باید فضا را خالی کنیم و آن را به یک زمان دیگر موکول کنیم.

ضمن اینکه مشخص نیست بهمن‌ماه شرایط شیوع کرونا بهتر خواهد شد. لذا ما آمادگی کامل داریم با شرایط فعلی‌ ترم آینده را شروع کنیم و فرار کردن از مشکلات و به آینده موکول کردن کاری را درست نمی‌کند.

همچنین ممکن است تعدادی نیز در این موضوع بخواهند شرایط را به هم بریزند. مثلاً فردی اصلاً داوطلب کنکور نیست و به دلایل اهداف و برنامه‌های خود اصلاً نمی‌خواهد در کشور ما آزمونی برگزار شود. باید مراقب این گونه افراد باشیم.

اما از طرفی علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت معتقد است در مورد زمان بازگشایی دانشگاه‌ها، قضاوت کردن زود است و استراتژی ما و وزارت علوم این است که‌ ترم آینده دانشگاه‌ها به صورت تلفیقی از آموزش مجازی و غیر حضوری برگزار شود و سعی ما بر این است که درصورت امکان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را شلوغ نکنیم و شاید با جذب عمده دانشجویان از بهمن ماه، کمی کمک کنیم که دانشجویان جدیدالورود کمتری وارد شوند و تلاش خواهیم کرد که دانشجویان ترم‌های آخر، زودتر فارغ التحصیل شوند و دانشکده‌ها، کلاس‌های درس و خوابگاه‌ها خلوت‌تر شوند.

با توجه به اینکه نتایج کنکور تا ۲۰ مهرماه اعلام می‌شود بنابراین برای ثبت‌نام ها، عملاً یک ماه از سال از دست می‌رود بنابراین هر یک از دانشگاه‌ها برنامه خاص خود را دارند.

 
زمان بازگشایی دانشگاه‌ها؛ شاید وقتی دیگر!


محمود فتوحی، رئیس دانشگاه شریف می‌گوید اگر پاییز با شیوع جدی بیماری روبرو شویم پیش‌بینی کردیم که اگر دانشجویان جدید بخواهند از اول آبان وارد شوند، ترم به صورت فشرده با تعداد واحد کمتر برای آن‌ها برگزار شود و شروع ترم دانشجویان دکتری را اول بهمن انجام دهیم. دانشجویان فعلی نیز شروع ترمشان همان اول مهر خواهد بود.

بنابراین دانشجویان جدید زودتر از آبان ماه ۹۹ نمی‌توانند وارد دانشگاه‌ها شوند البته اگر کنکور در موعد کنونی برگزار شود و دیگر با تعویق مواجهه نشود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1399، کد خبر: 503897، www.ana.press

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین