پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
یک نشریه چینی در واکنش به اظهارات «دالایی لاما» رهبر بوداییان تبت اعلام کرد که آمریکا باید به ماهیت واقعی این فرد پس از اظهارات شوکه کننده اش در دفاع از تروریست های داعش پی ببرد و از حمایت های بی جا از او پرهیز کند.

شعار سال:

«مردم»، ارگان حزب حاکم کمونیست چین روز جمعه نوشت: البته آمریکایی ها همه مسایل را در باره وی می دانند اما انگیزه های پنهانی در دفاع از وی دارند.
نشریه خاطرنشان می کند که آمریکا به عنوان یک ابزار سیاسی از این مهره به ظاهر مذهبی که استقلال خواه و انشعاب طلب است و قصد جدایی تبت از چین را جدا کند، استفاده می کند.
گزارش می افزاید: اظهارات تاسف بار دالایی لاما در همدردی با گروه تروریستی و تکفیری داعش دیگر جای سئوالی درباره نیات پلید وی باقی نمی گذارد و واشنگتن هم باید به حمایت هایش از او پایان دهد.
«لاما» که به فرانسه سفر کرده است در سخنانی گفت که باید با داعش وارد گفت وگو شد و این تنها راه پایان دادن به خونریزی های سوریه است.
روزنامه چینی نوشته است: این راهب تبتی بارها و بارها اظهارات نادرستی کرده که حتی اروپایی ها و آمریکایی ها را که میزبانان وی در سفرهایش هستند، شوکه کرده است.
«مردم» تاکید کرده است که این فرد به ظاهر مذهبی هر اقدامی انجام دهد و هر چه بگوید نمی تواند نیت و هدف واقعی اش را که جدا کردن تبت از خاک چین است پنهان سازد.
این روزنامه می افزاید: امروز غربی ها به عنوان یک ابزار سیاسی از او استفاده می کنند تا در واقع چین را در مورد سیاست هایش در تبت تحت فشار و انتقاد قرار دهند.
انتقادهای چین در شرایطی از «دالایی لاما» مطرح می شود که برخی از نمایندگان مجلس تایوان هم از او برای سفر به آن جزیره دعوت کرده اند.
این موضوع باعث شد تا اداره امور تایوان در دولت چین به این جزیره هشدار دهد که دولت پکن سفر دالایی لاما به آن منطقه را یک اقدام استقلال طلبانه تلقی می کند و این حرکت پیامدهای سختی برای تایپه خواهد داشت.
پس از سال ۱۹۵۹ میلادی که حاکمیت چین در تبت تحکیم شد «دالایی لاما» از این کشور گریخت و دولت در تبعید خود را در «دارماسالا» هند تاسیس کرد.
او که برنده جایزه صلح نوبل نیز هست، می گوید تنها خواستار خودمختاری برای تبت است و هرگونه خشونت و ناآرامی را رد می کند.
پکن منطقه تبت را بخش جدایی ناپذیر از تمامیت ارضی خود و دالایی لاما را یک جدایی طلب می داند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 26 شهریور 1395، کد مطلب: 82231926  : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین