پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
رییس پژوهشگاه هوافضا از ساخت هواپیمای ۸ نفره به عنوان تاکسی هوایی خبر داد.
شعار سال: فتح الله امی در خصوص فعالیت‌های پژوهشگاه هوافضا حول سند جامع توسعه هوافضای کشور، اظهار داشت:

در این سند، توسعه هوافضا در ۳ بخش کلی شامل فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های فناوری فضایی، هوایی و دفاعی دیده شده که در دو بخش فضایی و هوایی، ماموریت‌هایی بر عهده این پژوهشگاه گذاشته شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های مرتبط با بخش فناوری هوایی، گفت:
ما در پژوهشگاه هوافضا، ساخت هواپیما‌های سبک را در پیش گرفته‌ایم، اما از آنجایی که هواپیما‌های دونفره، چهارنفره و ۶ نفره در کشور طراحی شده است، طراحی و ساخت هواپیمای ۸ نفره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

هم اکنون طراحی کلی این پروژه به اتمام رسیده و هم اکنون مشغول طراحی مفهومی آن هستیم؛ به زودی نیز مدل پروازی هواپیمای ۸ نفره ساخته می‌شود و مدل پروازی این هواپیما در اشل یک دهم ساخته می‌شود که حالت پهپادی دارد و پس از آن امیدواریم هواپیما را خواهیم ساخت و این محصول، وارد خط تاکسی هوایی ما می‌شود.

وی در مورد قابلیت‌های این هواپیما که می‌تواند کل کشور را پوشش دهد، گفت:
برای این هواپیما ۳ نقطه به عنوان پایگاه پرتاب در تهران، شیراز و فردوس در نظر گرفته شده است که با این ۳ پایگاه می‌توانیم این هواپیما را در تمام کشور و حتی کشور‌های همسایه به پرواز در بیاوریم، اولین پایگاه پرتاب ما نیز در شهرستان فردوس خواهد بود که ساخت فرودگاه آن به اتمام رسیده و به زودی این پایگاه با هواپیمای ایرانی به عنوان ایرتاکسی راه اندازی می‌شود.

اتمام طراحی جت منطقه‌ای
رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به سایر اهدافی که در سند جامع توسعه هوافضا برای بخش هوایی کشور در نظر گرفته شده است، نیز گفت:
در این سند هدف این است که ما تبدیل به قطب منطقه در فناوری هوایی شویم و به این صورت که بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ جت منطقه‌ای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره تولید کنیم، این پروژه توسط دانشگاه امیرکبیر پیش می‌رود و طراحی آن به اتمام رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مطابق این سند، هدف بعدی این است که بتوانیم بالگرد متوسط و نیمه سنگین در کشور تولید کنیم، ادامه داد:

هم اکنون بالگرد‌های سبک تولید کرده و به سمت ساخت بالگرد‌های متوسط و نیمه سنگین در حرکت هستیم. از سوی دیگر امکان تعمیر و نگهداری هواگرد‌ها نیز فراهم شده است.

هدف بعدی این سند را طراحی و ساخت موتور‌های مینی توربوجت، توربو فن سبک، توربو فن سنگین و توربوکمپرسور گازی با ظرفیت یک تا ۱۰ مگاوات است و تمامی این پروژه‌ها در حال انجام بوده، اما به اتمام نرسیده است، البته طراحی مینی توربوجت به اتمام رسیده و هم اکنون نیز در برخی سیستم‌های پرنده‌های هوایی ما نصب شده است، اما توربوفن سبک و سنگین و کمپرسور‌ها را در دست طراحی داریم که یک شرکت مهندسی و ساخت توربین روی آن کار می‌کند و توانسته این توربو کمپرسور گازی را تولید کند، این محصول هم اکنون در نیروگاه‌ها نصب شده است.

ایران دومین قطب هوانوردی در منطقه
وی با اشاره به اینکه بند دوم سند توسعه هوافضای کشور در حوزه فعالیت‌های هوانورد، افزود:
لزوم توسعه فرودگاه امام خمینی و تبدیل شدن ایران به دومین قطب هوانوردی در منطقه این تکلیف به وزارت راه محول شده است و در بند سوم این سند نیز آمده است که ما باید بتوانیم ۵۰ میلیون مسافر هوایی و ۵۵۰ هزار تن بار داخلی را در کشور از طریق ایرلاین هایمان جابجا کنیم و در سطح بین‌الملل نیز جابجایی ۵۰ میلیون مسافر و ۹۵۰ هزار تن بار داشته باشیم، مسئولیت این‌ها نیز با وزارت راه است و باید روی این زمینه کار کند.

اهداف سند توسعه هوافضای
در پایان رییس پژوهشگاه هوافضا، اظهار داشت:
در این میان دستیابی به استاندارد‌ها و شاخص‌های ایمنی و کیفیت خدمات پروازی در سطح بالاتر از میانگین جهانی از دیگر اهداف این سند است یعنی ما بتوانیم ضریب ایمنی را در این بخش بالا ببریم، این‌ها به طور کلی اقداماتی است که باید تا سال ۱۴۰۴ محقق شود و در مورد آن، همه نهاد‌های هوا فضایی کشور از جمله پژوهشگاه هوافضا، مسئولیت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1399، کد خبر: 197167،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
تو که راست می گی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین