پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: بواسطه همین برجام هست که با استراتژی ما ترامپ نتوانسته از انزوای حاصل از خروج از برجام بیرون بیاید.
شعارسال: «نصرت‌الله تاجیک»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص جوانب مختلف برجام و تاثیر آن در سیاست خارجی ایران گفت: برجام چرتکه نیست که بگوئیم چه گرفته‌ایم و چه داده‌ایم، برجام رویکرد بین‌المللی‌گرایی ایران بود. برجام استراتژی جدیدی بود که جمهوری اسلامی در کار با مجامع بین‌المللی اتخاذ کرد.

تاجیک درباره فواید این توافق اظهار کرد: از فواید برجام این بود که توانست یک فضای تنفسی برای سیاست خارجی ایران به وجود بیاورد، قبل از برجام سیاست خارجی ایران دچار گازگرفتگی و خفگی شده بود. برجام باعث افزایش قدرت یارگیری ما شد. این توافق توانست ما را به وضعیتی برساند که بتوانیم در صحنه بین‌الملل، اجماع ایجاد کنیم آن هم نه برابر یک کشور درجه دهم بلکه علیه ابرقدرت جهانی توانستیم، اجماع ایجاد کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به خروج ترامپ از برجام بیان کرد: با خروج ترامپ از برجام به دلیل قدرت اجماع‌سازی ایران، ما دو استراتژی خوب طراحی و اجرا کردیم. علیرغم اینکه برخی می‌گویند برجام در ICU است یا مرده است، بواسطه همین برجام هست که با استراتژی ما ترامپ نتوانسته از انزوای حاصل از خروج از برجام بیرون بیاید. ترامپ نتوانست هیچ‌یک از هم‌پیمانان ما در برجام را پشت سر خودش ببرد.

او در پایان افزود: یکی از دو استراتژی نگه داشتن ترامپ در انزوا بود، دیگری اینکه برجام تا زمانی برای ما قابل احترام است که برای ما نافع باشد، برجام تا این لحظه برای ما نافع بوده است. اگر زمانی ضرر‌های برجام بیش از منافعش باشد، طبیعی است که ما در ماندن‌مان در برجام می‌توانیم تجدیدنظر کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۳۷۹۴۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
الان کدوم یارمون در کنارمون هست باز هم که همه علیه ایران دارن فعالیت میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین