پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۹۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
رئيس اتحاديه عکاسان و فيلمبرداران تهران گفت: عکاسان از سال ۱۳۹۳ با وجود گراني مواد اوليه، قيمت برخي خدمات خود را تغيير نداده‌اند و اگر بخواهند با توجه به هزينه‌هاي امروز، قيمت‌ها را محاسبه کنند بايد نرخ چاپ عکس پرسنلي را پنج برابر کنند.

شعار سال: زعفر یاوری بلوک آباد، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران با تاکید بر مشکلات این صنف در نرخگذاری جدید اظهار داشت: این اتحادیه از سال ۹۳ تاکنون، بار‌ها برای افزایش نرخ تعرفه عکس‌های پرسنلی و دیگر خدمات، برای اتاق اصناف تهران و سازمان‌های مربوطه درخواست فرستاده است، اما تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکردهایم. با اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نشان از تورم بسیار بالا دارد، اما متاسفانه صنف عکاسان باید با نرخ سال ۹۳ کار کنند. کاغذ‌های مربوط به چاپ انواع عکس، گران شده، اما نرخ این واحد‌ها تغییر نکرده مگر اینکه نوعی روتوش عکس مد نظر مشتری باشد که با توافق بین عکاس و مشتری و با اخذ مبلغی انجام می‌شود. اگر نرخ اصلی را با توجه به گرانی مواد اولیه و هزینه‌های چاپ عکس پرسنلی در نظر بگیریم باید نرخ‌ها را پنج برابر کنیم. البته سایر خدمات نیز مانند فیلمبرداری و عکاسی از مجالس نیز به صورت توافقی قیمت گذاری می‌شود.

یاوری بلوک آباد از موازی کاری‌های دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها با صنف عکاسان گفت و ادامه داد: برای اخذ پروانه کسب صنف عکاسی، هر فردی باید مراحل مختلف و سخت گیرانه‌ای را طی کند و پس از مدتی طولانی بتواند عضویت این اتحادیه را اخذ کند. حال آنکه تمامی وزارت خانه ها، مدارس و دانشگاهها، پلیس بعلاوه ده و دفاتر پیشخوان دولت، خود مبادرت به تهیه عکس‌های پرسنلی با هر کیفیتی می‌کنند. این کار، موازی کاری صرف است و فعالیت اعضای این صنف را کساد می‌کند.

یاوری درباره خسارات ناشی از شیوع کرونا بر این صنف گفت: شیوع ویروس کرونا اقتصاد تمامی جهان را مورد حمله و تحت الشعاع قرار داده است. به سبب تعطیلی تالار‌های پذیرایی و عدم اجرای مراسم ها، عملاً عکاسی برای مجالس تعطیل شد و با توجه به اینکه بیشترین فعالیت این صنف در این عرصه است باید گفت که متاسفانه هنوز این رکود ادامه دارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار 11 مرداد    99، کد خبر:   89522، www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین